Sida 3 av 37

Postat: sön jul 12, 2009 10:31
av Finnpower
lilleman skrev:Släpa du upp min gamla härk ända dit? :shock:

Men, det är faktiskt inte omöjligt att jag tittar förbi ändå, har en Ume/Lule-resa planerad "nån gång i höst". Så vi får välan se om jag kikar förbi. :wink:
nej den står snart i Vittaryd och min semester är snart slut och då återvänder jag oxå dit...
Din gammhärk står fortfarande kvar hos killen som köpte den av dig och det var logistiken med att få den hem till mig som inte hanns med innan semestern....

Mudderverket 2.0 ska var klar till HC i slutet av augusti.

Postat: sön jul 12, 2009 10:34
av henke_99
Finnpower skrev: Mudderverket 2.0 ska var klar till HC i slutet av augusti.
¨
:jump: :tumbup: :pop:

Postat: sön jul 12, 2009 12:44
av Joel_Vbg
henke_99 skrev:
Finnpower skrev: Mudderverket 2.0 ska var klar till HC i slutet av augusti.
¨
:jump: :tumbup: :pop:
X2

Mera popcorn åt folket! :pop:

Postat: sön jul 12, 2009 13:00
av Lasse Suzican
Joel_Vbg skrev:
henke_99 skrev:¨
:jump: :tumbup: :pop:
X2

Mera popcorn åt folket! :pop:
Bild Bild Bigpack....

Postat: sön jul 12, 2009 14:49
av henke_99
Lasse Suzicán skrev:
Joel_Vbg skrev:
henke_99 skrev:¨
:jump: :tumbup: :pop:
X2

Mera popcorn åt folket! :pop:
Bild Bild Bigpack....
:lol2:

Postat: sön jul 12, 2009 15:00
av Finnpower
Receptet är som följer:
1 st burnout Suburban -89
Ta av karossen och rengör/byt brandskadade detaljer på ramen.
Plocka fram din 2wd suburban-92 ram som du har förberett
Sätt ut den brandskadade -89 karossen på lämpligt forum
så övriga nötter kan dra nytta av ditt bakande då det finns mycket ingredienser som passar hos andra bagare.
Flytta över motor , bromsar och övrigt elsystem till -89 ramen
Starta stoortrucken och grota fram din Suburban 4x4 -92 kaross som blev över när du konverterade din 2wd.
Sammanfoga detta med lämpliga klossar/höjningssats och låt mogna ett par dagar medan du grunnar på vilken färg som blir snyggast.
Beställ tid hos SBP och besikta och registrera karossbyte.
Lackera.
Montera vinch(om tillgängligt)
Ut och åk.
Som ovan nämnt ska kakan vara klar till HC -09 och det blir den första gatlegala leksaken jag har haft....
Ska bli skönt att kunna köra själv till träffarna utan att vara beroende av att tjata efter transport och chaufförer....

Postat: sön jul 12, 2009 15:54
av Ivansson
Finnpower skrev:Som ovan nämnt ska kakan vara klar till HC -89 och det blir den första gatlegala leksaken jag har haft....
Ska bli skönt att kunna köra själv till träffarna utan att vara beroende av att tjata efter transport och chaufförer....
Ska den vara klar till HC -89 så har du ju några år på dig (2089) tills dess hade tillochmed jag hunnit klart med ett sånt projekt, å menar du 1989 så har du missat träffen med sisådär 20 år... :roll:

Å andra sidan, har du bara missat 0:an på tangentbordet och av misstag tryckt en 8 istället så har du bara 40 dagar på dig att bli klar med bilen... å det får vi hoppas att du hinner då!

Postat: sön jul 12, 2009 17:21
av lilleman
:naughty:

Mudderverket 2.0 Ny subba paras med gammal Subba

Postat: tis aug 04, 2009 20:24
av Finnpower
Nu ska det snart börjas...
Jag har en -89 subba 4x4 som har brunnit i motorrummet.
Jag har en kaross från en -92 4x4 subba och tanken är att få den karossen på den gamla ramen.

Enligt SBP behöver jag inte ens regga som karossbyte när det bara är årsmodell som skiljer på karosserna...
Bygget ska vara klart till HC-09 så det börjar brinna i knutarna.
Enda som jag egentligen saknar är däck och fälg...
Finns det nån som har 35-36" på 6-bults fälg så kan ni hojta till. Detta är budgetbygge och det gäller även däcken....
Bilder kommer så snart bygget börjat.n
Nu har det börjat.....
Iadg har jag hunnit montera motor och låda i ramen och första smällen kom direkt.
Jag tog bakre bladfjädrarna från min 2wd och skulle montera.....
Dom är 147cm ofjädrade och ca 77cm från främre öra till axelfäste.
Passar inte kan jag informera om.
Nu behöver jag 2 blad bak med rätt mått som jag inte vet vad det är....
ca 15-20cm kortare i allafall.
2 motorfästen vore oxå en höjdare.
Bilder kommer när jag lagt ungarna.

Postat: tis aug 04, 2009 20:30
av henke_99
Bladen bak på dom gamla ramarna är antingen 52 eller 56 tum. (finns 64" blad oxå tror jag, men förekommer nog inte på dom) Det satt 56" blad på ramen du hämtade hos mig. Jag tror joel_vbg har 52" blad på blzern han ska skrota, hör med honom...

Postat: tis aug 04, 2009 21:42
av Melin
Om Finnpower får tag på delar uppåt landet så kan jag transportera ner dom mot en rimlig kostnad.. (Läs ett 4-pack RedBull).
Jag ska till Stockholm på torsdag och går troligtvis i tomme hem.
Finnpower har mitt nummer om det nu skulle passa.

Postat: tis aug 04, 2009 22:30
av Finnpower

Postat: tis aug 04, 2009 22:58
av optodsl
om det är 56" fjädrar du har och hängena är för 52" så kan du flytta bak hängena, det finns hål i ramen så det är bara flytta dom

kolla här: http://www.oliverdiesel.com/products/tuffcountry.htm

Postat: tis aug 04, 2009 23:23
av henke_99
optodsl skrev:om det är 56" fjädrar du har och hängena är för 52" så kan du flytta bak hängena, det finns hål i ramen så det är bara flytta dom

kolla här: http://www.oliverdiesel.com/products/tuffcountry.htm

Det var visst min ram han har börjat bygga med... Det har suttit 56" fjädrar på den. Dom han har provat med kommer från hans -92 2wd subba

Postat: tis aug 04, 2009 23:25
av optodsl
92 är det nya karrossen, så att det är 64" blad