Reparationer som spårar ur.... Mudderverket 2.0
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nu är storvelaren igång igen....
Jag tror nog att jag är för lat för att röra om i bensinen så jag ska nog hålla mig till automat.
fråga:
6.2D+tH400 +np241c+4.56 utv och vanliga 10bults axlar.
om jag nöjer mig med 37" 12.50-15 så borde väl detta vara en ganska skottsäker kombo?
Jag kommer inte att blåtok-köra denna bilen då den SKA gå till träffarna för egen maskin.
Sen blir det lite väl mycket att bygga om jag ska ha den manuella lådan under den nya karossen.
Detta paketet har jag färdigt redan på gården så när jag lyfter karossen är det bara att byta växellådro och sänka ner karossen nya igen.
Jag tror nog att jag är för lat för att röra om i bensinen så jag ska nog hålla mig till automat.
fråga:
6.2D+tH400 +np241c+4.56 utv och vanliga 10bults axlar.
om jag nöjer mig med 37" 12.50-15 så borde väl detta vara en ganska skottsäker kombo?
Jag kommer inte att blåtok-köra denna bilen då den SKA gå till träffarna för egen maskin.
Sen blir det lite väl mycket att bygga om jag ska ha den manuella lådan under den nya karossen.
Detta paketet har jag färdigt redan på gården så när jag lyfter karossen är det bara att byta växellådro och sänka ner karossen nya igen.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Låter som en ganska bra kombination. Kommer dock inte vara körbart på väg... 4.56 i axlarna blir på tok för mkt. Min blazer med 4.10 och 40" varvar på 3:an 2000 varv vid 90km/h...
Eftersom det som du säger blir så mkt att bygga om på den nya karossen så tycker jag det borde bli bra med dom prylar du har listat.
Eftersom det som du säger blir så mkt att bygga om på den nya karossen så tycker jag det borde bli bra med dom prylar du har listat.
Om du uttalar den rätta benämningen på en automatväxellåda högt för dig själv så hör du ju på namnet att man ska ha en automat när man gillar att åka i dyn..
Sliromat... Och lera kan ju va förbenat slirit.
Vet att det var låg men när man varit igång sen 02:00 idag så blir det inte bättre..
Sliromat... Och lera kan ju va förbenat slirit.
Vet att det var låg men när man varit igång sen 02:00 idag så blir det inte bättre..
http://www.garaget.org/Melin
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996
Ok nu har jag bestämt mig.
Jag kör med Bensin 350tbi +th700+241c+4.56 axlar.
Papprena blir subba-89 kaross-subba -92 Däck 37"
6" chassie och 3" kaross höjning.
Så nu åker allt utom ovannämda kombo
Dvs Även Subba-82 förutom höjningsatsen och innehållet i axlarna.
Så det är bara att börja bjuda
6.2D+ sm465 +np205
Sitter i kaross med papper
+ allt annat jox jag har till cheva.
Jag kör med Bensin 350tbi +th700+241c+4.56 axlar.
Papprena blir subba-89 kaross-subba -92 Däck 37"
6" chassie och 3" kaross höjning.
Så nu åker allt utom ovannämda kombo
Dvs Även Subba-82 förutom höjningsatsen och innehållet i axlarna.
Så det är bara att börja bjuda
6.2D+ sm465 +np205
Sitter i kaross med papper
+ allt annat jox jag har till cheva.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Karossfästen är förskjutna i breddled och lite i längsled men eftersom ja har motorn och härva och allt till just den bilen så blir det ändå hyfsat lätt.
egentligen är bara 2 anledningar som avgör och det är att jag har karossen och jag har det andra oxå. och sen tycker jag nya karossen är snyggare och framför allt kommer det att se dyrt ut när jag slänger mig i skogen med en "ny" subba.
Billigaste 4x4 subba-92 och uppåt med min färg på karossen kostar 35k och uppåt och jag har inte lagt mycket mer än tid på min...
Så jag behöver inte vara så rädd om den eftersom det inte är några pengar nerlagda förut.
egentligen är bara 2 anledningar som avgör och det är att jag har karossen och jag har det andra oxå. och sen tycker jag nya karossen är snyggare och framför allt kommer det att se dyrt ut när jag slänger mig i skogen med en "ny" subba.
Billigaste 4x4 subba-92 och uppåt med min färg på karossen kostar 35k och uppåt och jag har inte lagt mycket mer än tid på min...
Så jag behöver inte vara så rädd om den eftersom det inte är några pengar nerlagda förut.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Japp. Här är lite snack och mycket verkstad....
Nu står den äntligen på ram med hjul så jag kan börja göra nåt.
Ett stort TACK till TMT som hjälpte mig att baxa på den på plats.
Bättre beg generator och fläkt till högstbjudande. Har gått varm men bara en gång....
Hjälten!
Nu börjar man få lite hopp om att det ska bli mer än bara snack och velningar....
Jag passade på att rensa ramen på gamla fästen och bränslerör och sånt jox.
Var bara tvungen att prova lite....
.
Det enda som inte blir bolt-on cheva grejer är karossinfästningarna då de inte stämmer i bredd och längsled.
Jag kommer att karosshöja såpass att karossen går fri från ramen och det blir nånstans 3-5" och sen blir det en 6" chassiehöjning med bladfjäder fram och bak. Vet inte varför jag inte gillar klossar.
Fördelen med att bara använda cheva-grejer är att man kan få tag på grejer både snabbt och hyfsta billigt.
Drivlinan blir 350TBI +TH700+NP241c och 4.56-axlar.
Däcken blir 37" till att börja med.
Jag kommer att använda org kofångare från -92 (kanske en vinsch så småningom)
Manuella frihjulsnav.
I övrigt inga ändringar på kaross utom ev som är nödvändiga för frigången.
Nu står den äntligen på ram med hjul så jag kan börja göra nåt.
Ett stort TACK till TMT som hjälpte mig att baxa på den på plats.
Bättre beg generator och fläkt till högstbjudande. Har gått varm men bara en gång....
Hjälten!
Nu börjar man få lite hopp om att det ska bli mer än bara snack och velningar....
Jag passade på att rensa ramen på gamla fästen och bränslerör och sånt jox.
Var bara tvungen att prova lite....
.
Det enda som inte blir bolt-on cheva grejer är karossinfästningarna då de inte stämmer i bredd och längsled.
Jag kommer att karosshöja såpass att karossen går fri från ramen och det blir nånstans 3-5" och sen blir det en 6" chassiehöjning med bladfjäder fram och bak. Vet inte varför jag inte gillar klossar.
Fördelen med att bara använda cheva-grejer är att man kan få tag på grejer både snabbt och hyfsta billigt.
Drivlinan blir 350TBI +TH700+NP241c och 4.56-axlar.
Däcken blir 37" till att börja med.
Jag kommer att använda org kofångare från -92 (kanske en vinsch så småningom)
Manuella frihjulsnav.
I övrigt inga ändringar på kaross utom ev som är nödvändiga för frigången.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...