Aktuellt datum och tid: lör jul 21, 2018 21:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön maj 27, 2018 6:59 
Offline
Användare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jun 23, 2009 7:16
Inlägg: 34
Efter ett års stillestånd är det dags att inse att jag är klar med den här hobbyn och har nu bestämt mig att sälja Jeepen

Ni alla känner den, många av er har kört med mig och en hel del har följt hela bygget från start till det monstret Jeepen är idag :)

Byggtråden är här:
http://www.jeepsweden.net/index.php?/to ... uggernaut/

Här är sammanfattning

Grand Cherokee V8 93'a
Lite bulig, i enlighet med den här hobbyn. Karossen är rostfri dock
Förstärkta sparklådor och sidesteps i rör som tål allt, positionsledar
NEV takräcke
Kofångare i stål fram med vinsch och schacklar.
Vinsch Tabor 9k, syntetlina och aluminium fairlead
Kofångare bak i stål såklart med svängbar tire carrier dimensionerad för att hålla stora däck. Sitter 37a på den nu.
Inbyggd amerikanskt fyrkantigt drag i bakre kofångaren
V8 (såklart), 46RH automatlåda renoverad 2009

Framaxel:
Dana 30 High Pinion förstärkt med IRO (Iron Rock Offroad) fantastiska fulltruss med allt utom nedre bärarmsfästen inbyggt i trussen.
Förstärkta C-orna
RCV Orange Dome drivaxlar 30 splines
30 splines ARB spärr
4.88 utväxling
High Steer
WJ bromsoks mod med dubbelkolvs ok WJ'ns gigantiska kryo-behandlade skivor och keramiska belägg, TJ 06 hubbar
Hydroassist (yeah I know !!! )
Quick Disconnects för trackbar, just nu av och ligger i Jeepen
CRANE diff cover - stark som fan
Centramatic Wheel Balancers

Bakaxel:
Ford 8,8
ARB 30 splines
4.88 utv.
G2 drivaxlar
Centramatic Wheel Balancers
Solid Cover
1" spacers då Ford 8.8 är lite kortare än vad som behövs.

IRO 7" lyftkit Longarm med justerbara bärarmar och IRO's fördelningslådeskydd som går ihop med longarskittet och skapar väldigt solida skydd undertill.
Lyftkittet är IRO's bästa och tillåter för enorm flex utan att stressa komponenterna. Kan skådas på IROs hemsida under namnet ZJ 7" Premium Longarm Kit
JKS ACOS Coil Spacers fram. Pads bak.
ProComp aluminium fälgar kommer inte ihåg exakt modell, men då var de de starkaste man kunde köpa vad gäller just alu-fälg för offroad
Irok 37x14.5 R17 dock rätt slitna, behöver bytas.
242 fördelningslåda - dvs. 2WD och 4WD hög, 4WD låg, mekanisk låsning - ingen visco
Slip Yoke eliminator
Flyttad kat, en ljuddämpare. Ljudet är gött och godkänt (inte för högt) samt avgasvärden är OK

Framdraget elcentral i bagaget för drift av allt möjligt och en huvudbrytare för tillbehören.
Luftsystem bestående av York 210 kompressor, regulatorer, 20l tank och frontpanel med strömbrytare och manometer.
Luftsystemet används för drift av spärrarna, pumpa däck efter körningen , blåsa rent whatever, luftmadrasser etc...
Är ur funktion nu pga dålig magnetkoppling på Yorken, men en annan York följer med. Drivs av motorn med extra rem-/skivpaket
Olje- och fuktavskiljare i motorrummet för luften från Yorken.
Optima Gul

Och såklart min välkända orange varningsrampen på taket för Land Rover rescue uppdrag :-D


Jag kan ha glömt något mer.
Kika i byggtråden också för med överblick.


Nytt pris- 69.000




Lite bilder:

Bild

Bild


Bild
Bild

_________________
Jeep GC 93 8" Long Arm
Jeep GC 01 original
JCS #643, 0705-709091
Galleri: http://www.diman.se/gallery


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011