Svenska Cupen Cooper Trial Borås 6/10 -07

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Svenska Cupen Cooper Trial Borås 6/10 -07

Inlägg av Arne Karlsson » fre sep 28, 2007 21:04

Efter beskedet att Säter inte kan köra sin tävling har vi lyckats få till stånd att sista deltävlingen körs i Borås i samband med Älgaköret där Team Wiken har ställt en del av sitt område till vårat förfogande. Efter samråd m förarföreningen samt många välvilliga funktionärer samt offroadutskottet så kör vi på, det enda som vi behöver är det nya tävlingstillståndet från Västra bilsportförbundet men Eva i offroadutskottet jobbar m detta. Mera info kommer men ändra kompassen Lördagen 6/10 mot Borås. Frågor besvaras av undertecknad. Vi kommer att ta kontakt m de tävlande på telefon också.
Så hjärtligt välkomna önskar alla vi som har tagit tag i detta.

Tävlingsledare: Arne Karlsson 033-255517, 0705-255517
Senast redigerad av Arne Karlsson den mån okt 01, 2007 18:03, redigerad totalt 1 gånger.

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » fre sep 28, 2007 21:08

Team Wiken inbjuder till Svenska Cupen sista deltävlingen, Borås 6/10 -07

Arrangör: Team Wiken
Tävlingsplats: Osdals terrängbanor Bröt Borås
Tävlingsledare: Arne Karlsson - 033-255517, 0705-255517
Teknisk chef: Andreas Jäverfelt - 033-108749
Domarordförande: Stellan Karlsson 0301-30095 / 070-7881733
Deltagare/Bilar: Tävlingen är öppen för alla med gällande licens med bilar enligt trialreglementet.


07.00 - 09.00 Anmälan och besiktning av bilarna
09.00 Besiktning av banorna
09.30 Obligatoriskt förarmöte.
10.00 Start
15.00 Tävlingen avslutas
.

Föranmälan till:
Anders Wiberg
Lammalyckevägen 2
511 97 Hajom
0320-42182, 0739-874299
Anmälningsagift: 500:- betalas på tävlingsdagen

Miljö: Håll rent runt era bilar. Eventuellt spill eller miljöavfall lämna vid miljöstationen i depån.
Ansvar: Deltagande sker på egen risk, SBF, SDF, Team Wiken, dess tävlingsledning och funktionärer frånsäger sig allt ansvar för eventuella olyckor, skador eller dyl.
Senast redigerad av AndersW den fre sep 28, 2007 21:26, redigerad totalt 1 gånger.

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » fre sep 28, 2007 21:13

Förstasidan uppdaterad med denna information nu åsså.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » fre sep 28, 2007 22:36

Helt underbart att det löst sig :D:D:D:D

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » fre sep 28, 2007 22:45

Javisst! Arne Karlsson ska ha ett stort tack!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » fre sep 28, 2007 22:52

inte bara ett stort.....ett megauniveriellt stort tack :D

Mats Skarped
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 08, 2006 22:30

Inlägg av Mats Skarped » lör sep 29, 2007 13:21

Jag följer med intresse hur Göteborgarna i elfte timmen fått tummen ur rö-en och med stor iver skall få till en tävling.
Hade de varit lite aktivare tidigare skulle vi inte vara i denna sits :roll:.
Men däremot har jag inte sett någon bokad tävling inför 2008 från er Göteborgare :?:
Jag vet att det kommer att finnas lediga platser i förarföreningen framöver vi ser fram mot att se Anders Wiberg och Lars Dalh lika aktiva där.
Pga. av flyttade tävlingar & avbokade tävlingar ser vi ingen möjlighet för stunden att kunna deltaga då vi i arbetet och fritiden bokat in annat.
Guldet blev till sand och vi bugar oss för Lars och hans spindel barn
:notworthy:

Team MUSHU

Mats Skarped
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 08, 2006 22:30

Inlägg av Mats Skarped » lör sep 29, 2007 16:04

Med förra inlägget klassas jag förmodligen som bortskämd och gnällig :( .
Men skall man köra i Prototyp satsa för att synas i sporten på ett positivt sätt så kostar det,både i pengar och tid :?
Tävlingsbil,släpar,dragfordon bränsle mm.mm.
Sedan jag startade för 10år sen har jag fått höra att som förare skall jag bara vara tacksam, engagera mig köra på alla jippo alla mässor och det har jag gjort. :?
Satsar jag allt en säsong så kostar det, då skulle det också tamigfan vara självklart att tävlings datum ligger fast samt på ut annonserade platser.
Hur skall jag som förare i Offroad Sveriges såkallade högsta serie i SBF Trialen ta nästa år´s tävlingar på allvar.
Både Jag och Leif Lundberg har fått känna på detta i år.
Det guld som delas ut i Prototyp har devalverats rejält med detta oavsett om jag,Dahl eller någon annan vinner det.
Jag hedrar Stefan som arragerar men ställer in när ingen möjlighet finns att genomföra den.
Jag beundrar Arne som ställer upp med så kort varsel.
Men vi får ta med i beräkningarna att vi inte kan ta trialen på allvar i Svenska cupen.

Mats Skarped

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » lör sep 29, 2007 16:42

Mats Skarped skrev:Med förra inlägget klassas jag förmodligen som bortskämd och gnällig :( .
Tycker jag inte alls för då räknas jag oxå in där....
Men skall man köra i Prototyp satsa för att synas i sporten på ett positivt sätt så kostar det,både i pengar och tid :?
Tävlingsbil,släpar,dragfordon bränsle mm.mm.
Gäller väll alla klasser..

Det känns så kul för dom som lägger ner mycket pengar på att bygga om sina fordon för att köra svenska cupen.. och så är det så här...

När man sedan desutom bokar bil, husvagn, fixar hundvakt, tar ledigt för att åka... Efter första ändringen lyckades man helt otroligt nog att boka om allting! När beskedet kom i att det inte blev något bokade jag av bilen vi skulle kört tävlingsbilen på... Så ja.... man blir bara så trött...

Jag hedrar Stefan som arragerar men ställer in när ingen möjlighet finns att genomföra den.
Jag beundrar Arne som ställer upp med så kort varsel.
Håller med
Men vi får ta med i beräkningarna att vi inte kan ta trialen på allvar i Svenska cupen.
Näää nästa år ska jag banne mig inte boka någonting... Bara köra dom som går här omkring så man bara är borta under dagen.... Det funkar inte att boka upp sig och ta semester när det är så här...
Proud member of Team buntband

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Inlägg av niva_mats » lör sep 29, 2007 23:26

Det är synd och ren skam att att utlovade tävlingar inte blir av.


Kan bara hedra alla dessa funktionärer som ställer upp för gratis för klubbarna.

Ett sätt att få hjälp med funktionärer är att försöka att hjälpa andra klubbar med funktionärer..
Terrängbilsåkare är visst väldigt intressanta för Folkrace tex..

Jag förstår förare som inte har möjlighet att åka på flyttade tävlingar då både jobb, familj och annat skall ha sin beskärda del av de 24 timmarna man har på dygnet...

Hoppas verkligen detta är en trend som kommer att hålla i sig....


Vi sess väl i terrängen 2008?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

mats
Rutinerad
Inlägg: 454
Blev medlem: tis jun 26, 2007 22:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av mats » sön sep 30, 2007 18:46

Ska vi prata eller ska vi köra bil? :D
Jag kanske har gett mej in i fel sport? det verkar ju alldeles förfärligt det som har hänt..
Allt kan ju hända, det är väl inte helt enkelt o fixa till en tävling med alla folk som skall delta.
Datumet står ju i alla fall fast, och för de flesta blir det kortare resväg.

Under ett dygn var det lite oklart vad som skulle hända men nu har det löst sej så vad är problemet :?:

Man får väl se vem som blåser i visselpipan, kommer det från läktaren så spelar man vidare..

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » mån okt 01, 2007 17:52

Idag blev det nya tävlingstillståndet samt polistillståndet klara, så nu är vi på G.
Väl mött i Borås-terrängen
Arne Karlsson
Tävlingsledare

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tor okt 04, 2007 22:07


jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » fre okt 05, 2007 14:55

nu är de mesta fixat tills morgondagens tävling sektionerna är byggda dom blir en utmaning både för standard samt prototyp:)

ni som inte vet riktigt vart trailen skall köras så. ni kör förbi den vanliga infarten och kör ca 2 km sedan ser ni banderoller på höger sidan . sväng ner där så finns de folk där som visar er till rätta.

hoppas de kommer mycket bilar nu

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » lör okt 06, 2007 21:06

Proud member of Team buntband

Skriv svar