Vagnsbok!

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

HGH
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön okt 02, 2011 17:37

Vagnsbok!

Inlägg av HGH » ons okt 12, 2011 20:41

Om man har en Trialbil med vagnsbok är man då välkommen på en vanlig Jeepträff eller måste det vara skatt&försäkring på alla!!

/H

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Vagnsbok!

Inlägg av niva_mats » ons okt 12, 2011 21:00

Om man säger det så här.
Är bilen samtidigt reggad för landsvägstrafik så är det absolut inga problem. DÅ är du precis som vem som helst.
Är den inte det så bör du ha en trafikförsäkring i allra minsta fall, samt att det är upp till arrangören att bedömma om det är ok.

Vagnsboken åtminstonne SBF:s gäller endast för tränging och tävling som är amnäld och utlyst enligt deras regler. Evt uppvisning oxå men det är ytterst jag ytterst osäker på.
Sedan finns det Svemo varianten som dom kör i Uppsala. Den är jag inte så insatt i.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Vagnsbok!

Inlägg av Lasse Suzican » ons okt 12, 2011 21:05

niva_mats skrev:Om man säger det så här.
Är bilen samtidigt reggad för landsvägstrafik så är det absolut inga problem. DÅ är du precis som vem som helst.
Är den inte det så bör du ha en trafikförsäkring i allra minsta fall, samt att det är upp till arrangören att bedömma om det är ok.

Vagnsboken åtminstonne SBF:s gäller endast för tränging och tävling som är amnäld och utlyst enligt deras regler. Evt uppvisning oxå men det är ytterst jag ytterst osäker på.
Stämmer till 100%. Och det gäller uppvisning också...
niva_mats skrev:Sedan finns det Svemo varianten som dom kör i Uppsala. Den är jag inte så insatt i.
Inte Svemo (motorcyklar), utan SMA (Svenska Motorsport Alliansen)...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

HGH
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: sön okt 02, 2011 17:37

Re: Vagnsbok!

Inlägg av HGH » ons okt 12, 2011 21:15

Tack för snabbt svar,och då blir det nog inget köp av trialbil tyvärr.
/H

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: Vagnsbok!

Inlägg av målarn » tor okt 13, 2011 10:51

vad är det för en bil, lite nyfiken bara??
Merca Geländewagen 300TD

Skriv svar