Varför provar ni inte???

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Varför provar ni inte???

Inlägg av fr006 » ons nov 02, 2011 21:55

Rössvik skrev:vart finns reglerna i fråga om man vill läsa dom nogrant? någon hemsida?? för de hade vart kul o prova helt klart men de beror ju på lite på vilken klass man kan tänkas hamna i om de "lönt" att försöka utan ett helt nytt trail bygge?? mvh

Hejsan, här finns det regler. Trial är ORT, kolla både tävlingsregler och tekniska.

http://www.sbf.se/sportgrenar/offroad/regler/

Lycka till

Sam

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: Varför provar ni inte???

Inlägg av niva_mats » ons nov 02, 2011 23:14

En annan stor svårighet för att få igång föryngringen i sporten är att det inte arrangeras några DM tävlingar.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Re: Varför provar ni inte???

Inlägg av fr006 » fre nov 04, 2011 15:33

niva_mats skrev:En annan stor svårighet för att få igång föryngringen i sporten är att det inte arrangeras några DM tävlingar.
Hejsan, jag har skickat en skrivelse till SORK och ROCKS om bla detta. Inte fått nåt svar ännu.

Vi får se vad som sägs i Jönköping nästa helg, då vi 12-13 st som skall snacka lite.

Sam

klenis
Rutinerad
Inlägg: 263
Blev medlem: fre sep 07, 2007 20:41
Ort: upphärad
Kontakt:

Re: Varför provar ni inte???

Inlägg av klenis » fre nov 04, 2011 19:17

jag tycker att det är skitkul med trialen, och åker gärna och tittar på tävlingar så ofta jag hinner.
och jag skulle gärna prova om jag hade en bil jag kände att jag skulle kunna offra. :wink:

träffbilen har jag lagt för mycket pengar på för att skrota på tävling, och den vill jag inte sälja bara för att kunna tävla då jag haft den för länge för att kunna skiljas från den... :rodnar:
för offrar fordonen, det gör man i tävling, att bygga en tävlingsbil som även kan besiktigas med godkänt resultat är alldeles för dyrt för mej.
vare sej det gäller challenge eller trial.

visst kan man bygga vettig bil och ta det lugnt på tävlingarna, men ska jag tävla så gör jag det för att vinna och då kommer bilen åka på rejält med stryk. (jag vet hur hornen växer ut när jag kör i borås terrängen...)
så, det krävs lite för mycket våld på fordonen för att det ska vara intressant för min del.

men nån gång i framtiden så kanske.. och all heder till er som håller sporten vid liv!
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar