Eurotrialmöte i Prag
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
.
Du kan kanske kolla lite angående burar oxå...
Varför är det inte godkänt med 2st bågar utmed sidorna ist för Våran "traditionella" huvudbåge. Alltså att man tar ett rör och bockar från golvet, upp med A-stolpenoch bakåt utmed "vindrutan" och taket och ner som en C-stolpe. Förstår ni mitt tänk?
Såg även detta på Norska Pirate.
Det är godkänt i många disipliner men inte inom offroad..
Mvh Andreas
Varför är det inte godkänt med 2st bågar utmed sidorna ist för Våran "traditionella" huvudbåge. Alltså att man tar ett rör och bockar från golvet, upp med A-stolpenoch bakåt utmed "vindrutan" och taket och ner som en C-stolpe. Förstår ni mitt tänk?
Såg även detta på Norska Pirate.
Det är godkänt i många disipliner men inte inom offroad..
Mvh Andreas
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: .
Är godkänt enligt ET-reglementet men inte enligt det svenska, så det är inget som kommer att tas upp där...swamper skrev:Du kan kanske kolla lite angående burar oxå...
Varför är det inte godkänt med 2st bågar utmed sidorna ist för Våran "traditionella" huvudbåge. Alltså att man tar ett rör och bockar från golvet, upp med A-stolpenoch bakåt utmed "vindrutan" och taket och ner som en C-stolpe. Förstår ni mitt tänk?
Såg även detta på Norska Pirate.
Det är godkänt i många disipliner men inte inom offroad..
Mvh Andreas
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Re: .
Jag kan hålla med dig. Det är om inte annat mycket lättare att montera en sån båge, samt att få böjarna fina lättare.swamper skrev:Ber jag om ursäkt..
Då tycker jag frågan skall tas upp här hemma:-).
Sam
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
I år gick mötet relativt snabbt. Det tog bara 10 timmar (09.00 - 19.00)....
Kan snabbt släppa några få nyheter här och nu.
6-punktsbur i samtliga klasser.
Innerskärm fram är fri i Modifierat.
Storlekskravet i Pro-Mod är att karossen ska täcka hela området mellan fram- och bak-axel samt hela bredden mellan däckens innermått. Kravet på vilka karossdelar som ska ingå är oförändrat. Inga mått kommer att anges och därmed är det fritt att bygga i stort sett som man vill så länge karossen bredd och längd är enligt ovan.
Tyvärr så får framfjädrarna INTE flyttas i sidled i Modifierat, men enligt ET får en äldre bil uppgraderas till en modernare variant....
Kan snabbt släppa några få nyheter här och nu.
6-punktsbur i samtliga klasser.
Innerskärm fram är fri i Modifierat.
Storlekskravet i Pro-Mod är att karossen ska täcka hela området mellan fram- och bak-axel samt hela bredden mellan däckens innermått. Kravet på vilka karossdelar som ska ingå är oförändrat. Inga mått kommer att anges och därmed är det fritt att bygga i stort sett som man vill så länge karossen bredd och längd är enligt ovan.
Tyvärr så får framfjädrarna INTE flyttas i sidled i Modifierat, men enligt ET får en äldre bil uppgraderas till en modernare variant....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Kort rapport från Eurotrialmötet 2010.
Först lite formalia:
En Eurotrial Committee har bildats.
Kravet för att ingå i denna kommitté är att man är team leader från ett land i Europa som har betalat grundavgiften 100 Euro.
Man tilldelas då 1 st röst på mötet.
Det har även bildats en Eurotrial Board som är att likställa med en styrelse.
Namnet Eurotrial skall registeras som varumärke.
Tävlingen skall hädanefter hållas sista veckan i juli eller första veckan i augusti.
2012 skall tävlingen gå i Schweiz.
2013 skall tävlingen gå i Italien.
Den största ändringen i tävlingsreglementet är att det nu är förbjudet med trådlös intercom i bilen.
Sedan så vill jag meddela Jimmy att jag tog upp frågan om att "låsa" det tekniska reglementet under en viss tidsrymd.
På detta fick jag svaret att man redan har "låst" det och att man verkligen inte vill ändra på något i det tekniska reglementet utan bara förtydliga det på de punkter där det kan finnas oklarheter.
Dessa klarlägganden kommer att publiceras senast i början på året 2011.
Nedanstående är mina subjektiva intryck från mötet.
Jag tycker att man märker att detta med Eurotrial är en ung företeelse som är under uppbyggnad.
Man måste därför ha viss förståelse för att det så här i början tar lite tid att hittade de rätta formerna för allting.
Ta det här med team leader exempelvis.
Jag tycker nu att det framstår som uppenbart att en team leader:
inte bör vara förare i Eurotrial,
bör ha lång erfarenhet från sporten.
Därför tycker jag att vi bör utse Arne Karlsson från Borås Jeepklubb till Team Leader för det sveska Eurotriallaget.
Roger A
Först lite formalia:
En Eurotrial Committee har bildats.
Kravet för att ingå i denna kommitté är att man är team leader från ett land i Europa som har betalat grundavgiften 100 Euro.
Man tilldelas då 1 st röst på mötet.
Det har även bildats en Eurotrial Board som är att likställa med en styrelse.
Namnet Eurotrial skall registeras som varumärke.
Tävlingen skall hädanefter hållas sista veckan i juli eller första veckan i augusti.
2012 skall tävlingen gå i Schweiz.
2013 skall tävlingen gå i Italien.
Den största ändringen i tävlingsreglementet är att det nu är förbjudet med trådlös intercom i bilen.
Sedan så vill jag meddela Jimmy att jag tog upp frågan om att "låsa" det tekniska reglementet under en viss tidsrymd.
På detta fick jag svaret att man redan har "låst" det och att man verkligen inte vill ändra på något i det tekniska reglementet utan bara förtydliga det på de punkter där det kan finnas oklarheter.
Dessa klarlägganden kommer att publiceras senast i början på året 2011.
Nedanstående är mina subjektiva intryck från mötet.
Jag tycker att man märker att detta med Eurotrial är en ung företeelse som är under uppbyggnad.
Man måste därför ha viss förståelse för att det så här i början tar lite tid att hittade de rätta formerna för allting.
Ta det här med team leader exempelvis.
Jag tycker nu att det framstår som uppenbart att en team leader:
inte bör vara förare i Eurotrial,
bör ha lång erfarenhet från sporten.
Därför tycker jag att vi bör utse Arne Karlsson från Borås Jeepklubb till Team Leader för det sveska Eurotriallaget.
Roger A
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
Ta det här med team leader exempelvis.
Jag tycker nu att det framstår som uppenbart att en team leader:
inte bör vara förare i Eurotrial,
bör ha lång erfarenhet från sporten.
Därför tycker jag att vi bör utse Arne Karlsson från Borås Jeepklubb till Team Leader för det sveska Eurotriallaget.
Roger A[/quote]
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Eurotrial 2011.nivajocke skrev:liten fråga bara
kommer detta att gälla även inför svenska kuppen 2011/svenska reglerna
(Kan snabbt släppa några få nyheter här och nu.
6-punktsbur i samtliga klasser. )
eller e det bara i ET ?
joakim
BTW: Kravet på kaross är flyttat till att gälla först 2013.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
i vilken klass menar duLasse Suzicán skrev:Eurotrial 2011.nivajocke skrev:liten fråga bara
kommer detta att gälla även inför svenska kuppen 2011/svenska reglerna
(Kan snabbt släppa några få nyheter här och nu.
6-punktsbur i samtliga klasser. )
eller e det bara i ET ?
joakim
BTW: Kravet på kaross är flyttat till att gälla först 2013.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Promod...jimmyskrot skrev:i vilken klass menar duLasse Suzicán skrev:BTW: Kravet på kaross är flyttat till att gälla först 2013.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
??????Spjutet skrev:Särskilt med tanke på att det ska gå i Italien 2013...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!