Trial regler

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Pål
Användare
Inlägg: 42
Blev medlem: sön apr 23, 2006 12:50
Ort: Risør, Norge

Inlägg av Pål » sön jan 31, 2010 12:31

Lasse Suzicán skrev:
Pål skrev:Jeg vet og at parkeringsbrems har vært påbudt hele tiden men ikke ett separat system!
Under minst dom 50 senaste åren har samliga parkeringsbromsar som monterats på en bil/lastbil/släp/tågvagn/traktorsläp, mm, mm varit åtskilda från ordinarie bromssystems manövrering....
Titta på vilken bilsom helst.
Selvfølgelig!
Det er bare jeg som er dum.
Pål Blesvik
RockCrawler & Tin Bender

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » ons feb 03, 2010 21:41

I Julas stog vi ett vägskäl med vår bil!
Bild
Den blev efter ett par års byggande klar till denna säsongen som var, ambitionen var iaf från början att åtminnstonne vinna någon tävling och att ha kul i ett 4x4 som vi byggt och konstruerat själv! Nu vann vi ju inget på hela året men det gör inte så mycket, vi hade efter mycket tid i garaget fått lite valuta för pengarna och tiden, och vi hade jävligt kul varenda tävling!
:D
Till detta året är bilen tyvärr inte godkänd längre, åtminstonne vad man hört då det faktiskt inte, trots att man är inne i februarii fått några regler att följa!
Jag har inte varit med på ett enda möte eller uttalat mig någon gång så jag känner att jag inte kan klaga på reglerna, en handbroms är inga problem att fixa och hade vi läst ordentligt i reglemntet hade det kanske stått där när vi byggde bilen!
Karossen diskuteras ju flitigt hit och dit, och jag vet ju att vår bil inte är godkänd som den står, jag vet också vad som behövs för att köra nu 2010 om man nu tror på allt man hör för det finns ju trots allt (vad jag kan förstå iaf) inte på papper!

För en del verkar inte detta vara en så stor grej "Bara sätt dit en bakände och skärmbreddare så kan ni köra"
Och det hade vi gjort med om man nu visste att det hade varit godkänt sen också, som man kan läsa i ett tidigare inlägg ska ju eventuellt reglerna ändras 2011 och ska man behöva bygga om bilen igen då?? Känns lite pissigt att lägga tid och pengar på bilen för att få köra ett par tävlingar!

Vi beslöt oss att trots ett kommande et på hemmaplan att sätta in bilen i ett kallgarage i väntan på klara regler som kommer gälla mer än ett år, för alla har inte tid/lust/ork/pengar att hålla på med att bygga om bilen varje år för att det är så luddig framförhållning!

Jag anklagar ingen, mina åsikter är personliga och beskriver hur jag upplever det och vi ses i Borås, dock kommer jag var på "fel" sida om snöret!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Inlägg av fr006 » tor feb 04, 2010 14:57

Hejsan Rasmus.

Ni har priser att hämta i Hästveda. Två pokaler och fyra medaljer för er förstaplats i Trialcupen 2009, södra DM.

Sam :hello:

Skriv svar