TFF årsmöte 2009...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
TFF årsmöte 2009...
Lördagen 21 Mars håller TrialFörarFöreningen årsmöte i Markaryd kommunhus.
Tid: kl 16.00 ...
Efter mötet går vi ut och käkar en pizza eller så, så föranmälan är önskvärd så jag vet om jag ska boka pizzeria... PM:a eller maila mig på lasse(a)biltrial4x4.se
Lägger ut mer information när det finns...
Inbjudan kommer även att skickas med "snigelpost" till samtliga medlemmar...
Tid: kl 16.00 ...
Efter mötet går vi ut och käkar en pizza eller så, så föranmälan är önskvärd så jag vet om jag ska boka pizzeria... PM:a eller maila mig på lasse(a)biltrial4x4.se
Lägger ut mer information när det finns...
Inbjudan kommer även att skickas med "snigelpost" till samtliga medlemmar...
Senast redigerad av Lasse Suzican den tor feb 19, 2009 21:47, redigerad totalt 3 gång.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Såja...
Nu har årsmötet varit. Och precis som jag misstänkte var det en hel del prat, diskussioner och dylikt. I år var det många saker som gicks igenom.
Bland annat så bestämdes det att Förarföreningen ska jobba för, och lämna förslag och önskemål till SBF om att anpassa det svenska trialreglementet mot det som används inom Eurotrial. Exakt vilka skillnader detta kommer att medföra kommer det att informeras om så småningom på TFF:s hemsida www.biltrial4x4.se/...
Och för att undvika rykten och liknande påpekar jag åter att dom enda regler som gäller är dom som finns på SBF Kansli:s (Svenska cupen) eller respektive distrikts (DM-tävlingar) hemsidor!!!!!
Har ni tävlingsfrågor kan ni kontakta mig, eller om frågan är om tekniska reglementet, så kontaktar ni Lars Dahl.
Kontaktinformation finns på hemsidan.
Nu har årsmötet varit. Och precis som jag misstänkte var det en hel del prat, diskussioner och dylikt. I år var det många saker som gicks igenom.
Bland annat så bestämdes det att Förarföreningen ska jobba för, och lämna förslag och önskemål till SBF om att anpassa det svenska trialreglementet mot det som används inom Eurotrial. Exakt vilka skillnader detta kommer att medföra kommer det att informeras om så småningom på TFF:s hemsida www.biltrial4x4.se/...
Och för att undvika rykten och liknande påpekar jag åter att dom enda regler som gäller är dom som finns på SBF Kansli:s (Svenska cupen) eller respektive distrikts (DM-tävlingar) hemsidor!!!!!
Har ni tävlingsfrågor kan ni kontakta mig, eller om frågan är om tekniska reglementet, så kontaktar ni Lars Dahl.
Kontaktinformation finns på hemsidan.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 101
- Blev medlem: sön okt 29, 2006 8:45
- Ort: Hörby
- Kontakt:
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 101
- Blev medlem: sön okt 29, 2006 8:45
- Ort: Hörby
- Kontakt:
Se det som att vi aldrig har haft så bra träning inför Eurotrial, med samma regler där det verligen gäller..
Mina resultat i Eurotrial kan väl tala för dig själv.
Här är ett brev jag skrev i höstas som Lasse skulle ha läst upp i Borås, vilket hade glömts hemma!?
Hej alla!
Som ni vet är jag motståndare till att ändra fungerande regler både tävlings-och tekniska regler.
Jag ska kort försöka motivera varför.
När det gäller det tekniska reglerna så är det äntligen lugnt efter flera år av ändringar och omskrivningar.
När det gäller tävlings regler så är det en del som vill ha Eurotrialsreglementet.
Min åsikt är den att:
• Tack vare vårt nuvarande system har vi ett tänk när vi kommer till Eurotrialen som vi gagnas av oerhört mycket.
• Vi kör tekniskt bättre än många andra länder för vi spiller inte material i onödan. När vi kommer till Eurotrialen så har vi den fördelen att vi kan om vi måste kunna ta en pinne och sedan köra vidare. Jag och min fru Katarina tycker det vore en mycket stor förlust för det svenska Eurotrialslandslaget om vi byter system! Jag tycker att resultaten i Svensk trial talar för sig själva!
• Med Eurotrialens mönster så kommer mycket material att gå åt då det blir tillåtet att förstöra material.
• Straffbelastningen blir en helt ny skala av poäng som alla nya funktionärer måste lära sig och räkna ihop. ( Inte ens Eurotrialfunktionärer har klarat detta i vissa länder)
• Det kommer inte att bli lättare att hitta funktionärer till detta.
Sen har vi det där med bruten sektion att det ska bestraffas mer. Så var det förr och det blev ändrat till dagens 15 prickar. Anledningen då var att om du körde sönder i en sektion och fick bryta så var det fortfarande lönt att fixa till bilen och kunna få en möjlighet att tävla igen. Det behöver inte vara den svåraste sektionen man kör sönder i utan den lättaste, bilen bara dör och ni för bryta.
Sen kan det vara lite taktiskt att kanske bara nosa en sektion för att spara bilen till sista varvet och försöka då .
Har aldrig själv haft problem med detta.
Sen kan man bygga banorna på lämplig nivå så det är körbart.
Bränn krut på att få fler att tävla, bygga bilar och arrangera tävlingar istället för att ändra regler hela tiden.
Detta var mina tankar om det hela.
Med vänlig hälsning
Micke Larsson
Mina resultat i Eurotrial kan väl tala för dig själv.
Här är ett brev jag skrev i höstas som Lasse skulle ha läst upp i Borås, vilket hade glömts hemma!?
Hej alla!
Som ni vet är jag motståndare till att ändra fungerande regler både tävlings-och tekniska regler.
Jag ska kort försöka motivera varför.
När det gäller det tekniska reglerna så är det äntligen lugnt efter flera år av ändringar och omskrivningar.
När det gäller tävlings regler så är det en del som vill ha Eurotrialsreglementet.
Min åsikt är den att:
• Tack vare vårt nuvarande system har vi ett tänk när vi kommer till Eurotrialen som vi gagnas av oerhört mycket.
• Vi kör tekniskt bättre än många andra länder för vi spiller inte material i onödan. När vi kommer till Eurotrialen så har vi den fördelen att vi kan om vi måste kunna ta en pinne och sedan köra vidare. Jag och min fru Katarina tycker det vore en mycket stor förlust för det svenska Eurotrialslandslaget om vi byter system! Jag tycker att resultaten i Svensk trial talar för sig själva!
• Med Eurotrialens mönster så kommer mycket material att gå åt då det blir tillåtet att förstöra material.
• Straffbelastningen blir en helt ny skala av poäng som alla nya funktionärer måste lära sig och räkna ihop. ( Inte ens Eurotrialfunktionärer har klarat detta i vissa länder)
• Det kommer inte att bli lättare att hitta funktionärer till detta.
Sen har vi det där med bruten sektion att det ska bestraffas mer. Så var det förr och det blev ändrat till dagens 15 prickar. Anledningen då var att om du körde sönder i en sektion och fick bryta så var det fortfarande lönt att fixa till bilen och kunna få en möjlighet att tävla igen. Det behöver inte vara den svåraste sektionen man kör sönder i utan den lättaste, bilen bara dör och ni för bryta.
Sen kan det vara lite taktiskt att kanske bara nosa en sektion för att spara bilen till sista varvet och försöka då .
Har aldrig själv haft problem med detta.
Sen kan man bygga banorna på lämplig nivå så det är körbart.
Bränn krut på att få fler att tävla, bygga bilar och arrangera tävlingar istället för att ändra regler hela tiden.
Detta var mina tankar om det hela.
Med vänlig hälsning
Micke Larsson
Det finns ju ingen anledning att argumentera så här i efterhand på ett beslut som redan är taget. Beslutet togs för att majoriteten av deltagarna på mötet ser positiva effekter av att införa ET-reglementet, det behövs ju exempelvis en stor andel funktionärer som kan reglementet 2010 när ET ska gå i Sverige.
Ibland får man acceptera att majoriteten på ett möte avgör besluten även om man personligen inte tycker att beslutet är bra. Men jag hoppas vi ses i trialspåren ändå Micke, för jag tycker att du tillfört mycket bra hitintills och förhoppningsvis även i framtiden.
/Anders
Ps, jag lämnar din plåt till Stig nu i veckan.
Ibland får man acceptera att majoriteten på ett möte avgör besluten även om man personligen inte tycker att beslutet är bra. Men jag hoppas vi ses i trialspåren ändå Micke, för jag tycker att du tillfört mycket bra hitintills och förhoppningsvis även i framtiden.
/Anders
Ps, jag lämnar din plåt till Stig nu i veckan.
Här kommer en uttalande från en som inte kan något om Trial...eller ja inte så mycket iaf (definitivt inte om Eurotrial)...angående poängberäkningen. Spelar det egentligen någon roll hur man räknar poäng? Det måste väl ändå alltid vara målet att ta sig igenom hela sektionen med minsta möjliga poäng? Om man sen räknar det i tio eller hundratal spelar väl inte så stor roll?
Föklara gärna för oss oinsatta vad skillnaden kommer att bli?
Vad det gäller det tekniska reglementet kan jag förstå att det är visst motstånd om det är stor skillnad från "svenska" reglementet eftersom många antagligen har byggt eller bygger enligt detta reglemente...
Snälla kan ni inte förklara vad det är som är "bekymret" med Eurotrial reglementet! Jag vill gärna veta av egen personlig nyfikenhet, men givetvis också i egenskap av SGA Offroad för Västra bilsportförbundet!
Mvh// Jonas
Föklara gärna för oss oinsatta vad skillnaden kommer att bli?
Vad det gäller det tekniska reglementet kan jag förstå att det är visst motstånd om det är stor skillnad från "svenska" reglementet eftersom många antagligen har byggt eller bygger enligt detta reglemente...
Snälla kan ni inte förklara vad det är som är "bekymret" med Eurotrial reglementet! Jag vill gärna veta av egen personlig nyfikenhet, men givetvis också i egenskap av SGA Offroad för Västra bilsportförbundet!
Mvh// Jonas
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Prickbelastning
Dagens svenska system:
Motorstopp: 1 prick
Backning: 1-4 prick i O,S - 2 prick i M, Pm o P
Beröring: 5 prickar
Maximal prickbelastning vid genomförd sektion: 12 prickar
Avbrott: 15 prickar
Vägran: 25 prickar
Motorstopp, max prickbelastning och avbrott/bruten sektion strykes.
Eurotrial:
Backning: 1-6 prick för O, S och M, 3 prick för PM och P
Beröring: 5 prick (samma som idag) Vidröra banmarkering, köra under eller på avspärrningsband och liknande. Köra över port-pinne med ett hjul innanför, och pinnen vidrör marken endast på en punkt.
Beröring 2: 25 prick (ny)Köra sönder port eller avspärrningsband. Köra på avspärrningsband så att det går sönder, eller överkörd port-pinne vidrör marken på två punkter
Ej avklarade portar: (ny) 50 prick per port samt 50 prick för ej passerad målport
Vägran: 500 prick
Begränsning i antal prick: Ingen
Dagens svenska system:
Motorstopp: 1 prick
Backning: 1-4 prick i O,S - 2 prick i M, Pm o P
Beröring: 5 prickar
Maximal prickbelastning vid genomförd sektion: 12 prickar
Avbrott: 15 prickar
Vägran: 25 prickar
Motorstopp, max prickbelastning och avbrott/bruten sektion strykes.
Eurotrial:
Backning: 1-6 prick för O, S och M, 3 prick för PM och P
Beröring: 5 prick (samma som idag) Vidröra banmarkering, köra under eller på avspärrningsband och liknande. Köra över port-pinne med ett hjul innanför, och pinnen vidrör marken endast på en punkt.
Beröring 2: 25 prick (ny)Köra sönder port eller avspärrningsband. Köra på avspärrningsband så att det går sönder, eller överkörd port-pinne vidrör marken på två punkter
Ej avklarade portar: (ny) 50 prick per port samt 50 prick för ej passerad målport
Vägran: 500 prick
Begränsning i antal prick: Ingen
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Grov sammanställning över tekniska skillnader mellan Svenska och Eurotrial...
OBS: DET ÄR FORTFARANDE SVENSKA REGLEMENTET SOM GÄLLER!!!!!
Svenska reglerna är skrivna med blå kursiv text. Eurotrial med vanlig...
Klass O (Original)
Däck
Maximal storlek på däcken som får användas är 825x275 mm.
+- 5% på originaldimension.
Maximalt mönsterdjup i mitten på profilen är 16mm.
18mm
Grövsta däcktyp som är tillåten är Mud-terrain profiles. (MT-profile).
”Gatudäck”
Fälgar
Original. Eventuellt ej beadlock (ska kollas upp)
Fritt.
Bromsar
Bilar som original har trumbromsar får byggas om till skivbromsar förutsatt att axelbredden inte ändras.
Inga ändringar tillåtna.
Diffspärrar
Fler diffspärrar är tillåtet om det är originalutrustning på fordonet. Enheten som styr diffspärren måste även den vara original
Endast bakaxel.
Stötdämpare
Stötdämpare är fritt att använda. Original plats och antal.
Endast original eller med original jämförbart.
Stötfångare
Är yttre ändarna av plast får dessa demonteras. Om stötfångarna blir skadade och dimensionen ändras i en sektion måste detta korrigeras innan nästa sektion körs.
Original.
Dörrar
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original.
Klass S (Standard)
Däck
Däckets mönster får ej vara utanför skärmkanten, om detta är fallet måste skärmbreddare monteras.
Ej krav i Sverige.
Maximalt mönsterdjup i mitten på profilen är 20mm på regummerade däck.
18mm
Grövsta däcktyp som är tillåten är Mud-terrain profiles. (MT-profile).
”Gatudäck”
Fälgar
Fritt men max 18” diameter, (diameter, bredd och inpressningsdjup)???
Fritt
Dörrar
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original.
Vindruteram
Vindrutan eller vindruteramen får inte demonteras eller fällas ner. Om bilen har en skyddsbåge får rutan demonteras, dock måste rutramen vara kvar.
Skruvade vindrutramar får demonteras.
Motor
Fyrcylindriga motorer får bytas ut mot andra fyrcylindriga motorer oavsett fabrikat.
Samma eller färre antal cylindrar
Klass M (Modifierad)
Däck
Däck är fritt. Ej "traktor o liknande. Max 900mm.
”Gatudäck”
2/3 av däckets mönsterbredd måste vara täckt av skärmbreddare.
Ej krav i Sverige.
Fälgar
max 18” diameter.
Fritt.
Bromsar
Bromskraften fördelat på en axel måste vara lika stor. Bromskraften mellan fram och bakaxel får ej ändras från original.
Ska verka på samtliga hjul. Kardan eller styrbroms ej tillåten. I övrigt fritt.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas. Denna får ej bromsa på framaxeln.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas
Hjulupphängning
Shacklarnas placering är fritt.
Ingen text om schakel i Sverige.
Hjulbas och axlarnas position måste vara original.
Ingen text om detta i Sverige
Stötdämpare.
Antalet dämpare, arbetsprincip och fastsättningspunkter vara original.
Fritt.
Kaross
Den yttre dimensionen på fordonet skall vara lika stor som i originalutförande.
Hjulhus får skäras upp 100mm
Tröskellåda får höjas max 100mm eller till golvnivå.
Kaross får bytas. Ska vara från offroadfordon med samma typ av axlar och fjädring. Får modifieras men ska kunna identifieras.
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original
Chassi
Chassit måste behålla sin originaldimension.
Får kortas.
Klass PM (Pro-Modified)
Däck
Fritt. Max 100cm
”Gatudäck”
1/3 av däckets mönsterbredd ska vara täckt av skärmbreddare.
Ej krav i Sverige.
Kaross
Ska vara lätt identifierbar som ett serietillverkat fordon.
Fritt.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas
Klass P (Prototyp)
Däck
Max 125cm.
Fritt
Kaross
Antal sittplatser fritt.
Två sittplatser.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas.
OBS: DET ÄR FORTFARANDE SVENSKA REGLEMENTET SOM GÄLLER!!!!!
Svenska reglerna är skrivna med blå kursiv text. Eurotrial med vanlig...
Klass O (Original)
Däck
Maximal storlek på däcken som får användas är 825x275 mm.
+- 5% på originaldimension.
Maximalt mönsterdjup i mitten på profilen är 16mm.
18mm
Grövsta däcktyp som är tillåten är Mud-terrain profiles. (MT-profile).
”Gatudäck”
Fälgar
Original. Eventuellt ej beadlock (ska kollas upp)
Fritt.
Bromsar
Bilar som original har trumbromsar får byggas om till skivbromsar förutsatt att axelbredden inte ändras.
Inga ändringar tillåtna.
Diffspärrar
Fler diffspärrar är tillåtet om det är originalutrustning på fordonet. Enheten som styr diffspärren måste även den vara original
Endast bakaxel.
Stötdämpare
Stötdämpare är fritt att använda. Original plats och antal.
Endast original eller med original jämförbart.
Stötfångare
Är yttre ändarna av plast får dessa demonteras. Om stötfångarna blir skadade och dimensionen ändras i en sektion måste detta korrigeras innan nästa sektion körs.
Original.
Dörrar
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original.
Klass S (Standard)
Däck
Däckets mönster får ej vara utanför skärmkanten, om detta är fallet måste skärmbreddare monteras.
Ej krav i Sverige.
Maximalt mönsterdjup i mitten på profilen är 20mm på regummerade däck.
18mm
Grövsta däcktyp som är tillåten är Mud-terrain profiles. (MT-profile).
”Gatudäck”
Fälgar
Fritt men max 18” diameter, (diameter, bredd och inpressningsdjup)???
Fritt
Dörrar
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original.
Vindruteram
Vindrutan eller vindruteramen får inte demonteras eller fällas ner. Om bilen har en skyddsbåge får rutan demonteras, dock måste rutramen vara kvar.
Skruvade vindrutramar får demonteras.
Motor
Fyrcylindriga motorer får bytas ut mot andra fyrcylindriga motorer oavsett fabrikat.
Samma eller färre antal cylindrar
Klass M (Modifierad)
Däck
Däck är fritt. Ej "traktor o liknande. Max 900mm.
”Gatudäck”
2/3 av däckets mönsterbredd måste vara täckt av skärmbreddare.
Ej krav i Sverige.
Fälgar
max 18” diameter.
Fritt.
Bromsar
Bromskraften fördelat på en axel måste vara lika stor. Bromskraften mellan fram och bakaxel får ej ändras från original.
Ska verka på samtliga hjul. Kardan eller styrbroms ej tillåten. I övrigt fritt.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas. Denna får ej bromsa på framaxeln.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas
Hjulupphängning
Shacklarnas placering är fritt.
Ingen text om schakel i Sverige.
Hjulbas och axlarnas position måste vara original.
Ingen text om detta i Sverige
Stötdämpare.
Antalet dämpare, arbetsprincip och fastsättningspunkter vara original.
Fritt.
Kaross
Den yttre dimensionen på fordonet skall vara lika stor som i originalutförande.
Hjulhus får skäras upp 100mm
Tröskellåda får höjas max 100mm eller till golvnivå.
Kaross får bytas. Ska vara från offroadfordon med samma typ av axlar och fjädring. Får modifieras men ska kunna identifieras.
Fordon som inte har dörrar original måste montera minst halvdörrar.
Ej krav på dörrar om ej original
Chassi
Chassit måste behålla sin originaldimension.
Får kortas.
Klass PM (Pro-Modified)
Däck
Fritt. Max 100cm
”Gatudäck”
1/3 av däckets mönsterbredd ska vara täckt av skärmbreddare.
Ej krav i Sverige.
Kaross
Ska vara lätt identifierbar som ett serietillverkat fordon.
Fritt.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas
Klass P (Prototyp)
Däck
Max 125cm.
Fritt
Kaross
Antal sittplatser fritt.
Två sittplatser.
Parkeringsbroms
Väl fungerande ska finnas.
Parkeringsbroms eller P-spärr ska finnas.
Senast redigerad av Lasse Suzican den tis mar 24, 2009 11:30, redigerad totalt 2 gång.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Enkelt...Malle skrev:Det där fattade jag inte...Motorstopp, max prickbelastning och avbrott/bruten sektion strykes
Ingen prickbelastning för motorstopp.
Max 12prick vid fullföljd sektion tas bort.
15prick vid avbruten sektion tas bort. Vid bruten sektion (kört fast, ej hunnit i tid o liknande) räknas alla back/beröring samt återstående portar ihop.
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
En fråga
detta vill alltså säga att min patrol inte får gå i orginal klassen mer ??
33 på reg beviset.
Och i standard får jag inte köra om jag monterar superior flexarmar som är + 15 mm längre och heavy duty 16 mm längre bärarmar bak för att kompensera axel flyttningen vid eventuell 4 tums höjning??
detta vill alltså säga att min patrol inte får gå i orginal klassen mer ??
33 på reg beviset.
Och i standard får jag inte köra om jag monterar superior flexarmar som är + 15 mm längre och heavy duty 16 mm längre bärarmar bak för att kompensera axel flyttningen vid eventuell 4 tums höjning??
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Vi tar inga diskussioner om enskilda bilar här, tack...
Och detta för att vi ska inte ha några "Jag tror..."
Har lite svårt att tänka mig att det är originaldimension...
Du får inte ändra hjulbasen, men längre armar för kompensation för en fjäderhöjning bör ligga inom regelverket. Vi kollar på detta...
Och detta för att vi ska inte ha några "Jag tror..."
Är det 33:or från fabrik???Tazz skrev:detta vill alltså säga att min patrol inte får gå i orginal klassen mer ??
33 på reg beviset.
Har lite svårt att tänka mig att det är originaldimension...
Fick du det innan med det svenska? Tror det. Och i så fall är det ingen skillnad...Tazz skrev:Och i standard får jag inte köra om jag monterar superior flexarmar som är + 15 mm längre och heavy duty 16 mm längre bärarmar bak för att kompensera axel flyttningen vid eventuell 4 tums höjning??
Du får inte ändra hjulbasen, men längre armar för kompensation för en fjäderhöjning bör ligga inom regelverket. Vi kollar på detta...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!