däck i orginal klassen

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jojann
Hemmastadd
Inlägg: 237
Blev medlem: sön apr 23, 2006 9:33
Ort: kulltorp
Kontakt:

däck i orginal klassen

Inlägg av jojann » tor nov 13, 2008 19:31

ORT-TO 2.1 Däck
Endast däck av original dimension tillåts, 5 % avvikelse på diametern (+/-) samt närmaste bredd enligt STRO`s databok är tillåtna. Vid regummerade däck är största tillåtna mönsterdjup 18 mm. Finns ej originaldimension i handeln är det tillåtet att gå till närmaste bredd enligt STRO; s databok. Ob-servera att närmaste bredd mycket väl kan vara smalare. Däcken ska vara klassade som person- eller lastvagnsdäck (LT) enligt STRO; s databok och godkända för lägst 80km/h. Däck av paddel- eller knopptyp är inte tillåtna. Slirskydd får ej användas.

är det det som står i reg.papperna som man skall gå efter
eller finns det något annat

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tor nov 13, 2008 20:27

I Princip JA!!!
Det som gäller är den dimension bilen levererades med från fabrik. Man kan ju få inskrivet andra dimensioner i regbeviset...
Vad är det för bil???
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Skriv svar