Bilder och film från nordic trial -08

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Nutti
Forumräv
Inlägg: 513
Blev medlem: mån apr 07, 2008 14:13
Ort: Jeppo, Finland

Bilder och film från nordic trial -08

Inlägg av Nutti » sön sep 07, 2008 10:14

här kommer lite film och bilder som jag tog från nordic trial...det var första gången jag har orkat släpa min röv till ett offroad evenemang och redan på hemvägen satt jag och min polare och planerade alla evenemang som vi MÅSTE se i nästa år :lol:

här är filmen, filmad med en vanlig kamera så det är lite dålig kvalité men...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8529&hl=en

så bilderna då :)

det första som vi mötte på påväg ner till banan var en av bergningsbilarna som hade fastnat :lol:

Bild

här är resten då

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » sön sep 07, 2008 14:57

fina bilder!

snacka om att den gröna landcruisern med boggers var FET :rock:
TGB 13

JBT
Forumräv
Inlägg: 519
Blev medlem: ons maj 03, 2006 19:59
Ort: Solna
Kontakt:

Inlägg av JBT » sön sep 07, 2008 18:50

Fina bilder. Verkade vara riktigt fina banor också. Känns skönt att äntligen någon arrangör verkar ha fattat att man ska lägga banor som är lite publik friande.
Jacob

G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön sep 07, 2008 18:55

Tackar för bilderna :) Ser snorhalt ut på bergshällarna 8)
I aim to misbehave

Nutti
Forumräv
Inlägg: 513
Blev medlem: mån apr 07, 2008 14:13
Ort: Jeppo, Finland

Inlägg av Nutti » sön sep 07, 2008 19:57

Banorna var mycket, mycket bra upplagda! på sektion 1&2 så stod man nere i mitten och hade en bana på var sida med full översikt över båda banorna. Sektion 3 var lite tråkig och platt tyckte vi men annars bra översikt där också. Sektion 4 var också bra, man kunde se nästan hela banan. Sektion 5 var grym!!! det var den mest intressanta banan, där fick grabbarna verkligen kämpa för att komma upp!

Alla banor var utlagda så man kunde röra sig fritt runt dom och det fanns på alla banor plats som hade utsikt över nästan hela banan.

JA! det var mer än snorhalt :lol: i princip så efter att dom första 3 bilarna hade kört så var alla berg nerkladdade med lera, fanns nästan inge grepp alls

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » sön sep 07, 2008 22:43

kan säga att vi kommer aldrig åka till finland igen å tävla. av 5 banor fanns det 1 som hade med trial att göra restan var bara full gas å hoppas att man kom upp. orginationsmesigt så var allt en stor soppa 5 banor olika regler i varje bana väldigt få som kunde engelska. bara finska . kan säga att vi genomför 7h cup/skåne cup bättre än europas näst största tävling. är riktigt besviken på finland innsats :puke:

mats
Rutinerad
Inlägg: 454
Blev medlem: tis jun 26, 2007 22:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av mats » mån sep 08, 2008 11:17

jimmyskrot skrev:kan säga att vi kommer aldrig åka till finland igen å tävla. av 5 banor fanns det 1 som hade med trial att göra restan var bara full gas å hoppas att man kom upp. orginationsmesigt så var allt en stor soppa 5 banor olika regler i varje bana väldigt få som kunde engelska. bara finska . kan säga att vi genomför 7h cup/skåne cup bättre än europas näst största tävling. är riktigt besviken på finland innsats :puke:
Så så..jimmy, så dåligt var det inte.
Vi hade ju oturen att det regnade hela natten innan, vilket gjorde att man var tvungen köra fullgas o hoppas på det bästa :)
Hade det varit torrt istället hade det varit mer teknisk körning, men då hade antgligen banorna varit för lätta.

JBT
Forumräv
Inlägg: 519
Blev medlem: ons maj 03, 2006 19:59
Ort: Solna
Kontakt:

Inlägg av JBT » mån sep 08, 2008 12:29

Vill man verkligen som trial förare ha banor som alltid ger maximalt grepp så man kan köra upp för all hinder på tomgång?
Jag personligen tycker det är ganska trågigt att kunna klättra upp för hinder utan att behöva tänka på greppet.
Jacob

G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737

mats
Rutinerad
Inlägg: 454
Blev medlem: tis jun 26, 2007 22:23
Ort: Trollhättan

Inlägg av mats » mån sep 08, 2008 13:01

JBT skrev:Vill man verkligen som trial förare ha banor som alltid ger maximalt grepp så man kan köra upp för all hinder på tomgång?
Jag personligen tycker det är ganska trågigt att kunna klättra upp för hinder utan att behöva tänka på greppet.
Det är nästan alltid problem med greppet.
Du får väl komma o titta någon gång så du vet vad det handlar om.. :wink:

Nutti
Forumräv
Inlägg: 513
Blev medlem: mån apr 07, 2008 14:13
Ort: Jeppo, Finland

Inlägg av Nutti » mån sep 08, 2008 14:20

hmmm....personligen tyckte jag att det var tråkigt att se på prototyp bilarna, för det var många som körde just så. lite mera gas än tomgång och dom kom upp...men det har säkert mycke med körteknik och val av "spår" att göra...men då pro-mod så tyckte jag var jävligt intressant, där var det många som gav full gas och det gillar jag :lol: (detta är bara så som jag upplevde jag det som åskådare, inget illa menat åt någon)

jimmyskrot
Veteran
Inlägg: 1887
Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
Ort: borås

Inlägg av jimmyskrot » mån sep 08, 2008 14:56

Nutti skrev:hmmm....personligen tyckte jag att det var tråkigt att se på prototyp bilarna, för det var många som körde just så. lite mera gas än tomgång och dom kom upp...men det har säkert mycke med körteknik och val av "spår" att göra...men då pro-mod så tyckte jag var jävligt intressant, där var det många som gav full gas och det gillar jag :lol: (detta är bara så som jag upplevde jag det som åskådare, inget illa menat åt någon)
joo de e sant. pro mode fick gasa odentligt i sektionerna för klara dom.

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tis sep 09, 2008 21:23

Nu äntligen har jag laddat upp mina bilder.
bilderna hittar ni här:
http://bamze.nu/bilder/nordictrial2008/

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » tis sep 16, 2008 10:45


henriklarsson1982
Rutinerad
Inlägg: 388
Blev medlem: mån aug 25, 2008 16:46
Ort: Finland nkby

Inlägg av henriklarsson1982 » tis sep 16, 2008 17:38

fina bilder....var hölls tävlingen?
nått tips på var man kan hitta info om var olika tävlingar hålls?

Skriv svar