Bilder och film från nordic trial -08
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bilder och film från nordic trial -08
här kommer lite film och bilder som jag tog från nordic trial...det var första gången jag har orkat släpa min röv till ett offroad evenemang och redan på hemvägen satt jag och min polare och planerade alla evenemang som vi MÅSTE se i nästa år
här är filmen, filmad med en vanlig kamera så det är lite dålig kvalité men...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8529&hl=en
så bilderna då
det första som vi mötte på påväg ner till banan var en av bergningsbilarna som hade fastnat
här är resten då
här är filmen, filmad med en vanlig kamera så det är lite dålig kvalité men...
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8529&hl=en
så bilderna då
det första som vi mötte på påväg ner till banan var en av bergningsbilarna som hade fastnat
här är resten då
Fina bilder. Verkade vara riktigt fina banor också. Känns skönt att äntligen någon arrangör verkar ha fattat att man ska lägga banor som är lite publik friande.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
Banorna var mycket, mycket bra upplagda! på sektion 1&2 så stod man nere i mitten och hade en bana på var sida med full översikt över båda banorna. Sektion 3 var lite tråkig och platt tyckte vi men annars bra översikt där också. Sektion 4 var också bra, man kunde se nästan hela banan. Sektion 5 var grym!!! det var den mest intressanta banan, där fick grabbarna verkligen kämpa för att komma upp!
Alla banor var utlagda så man kunde röra sig fritt runt dom och det fanns på alla banor plats som hade utsikt över nästan hela banan.
JA! det var mer än snorhalt i princip så efter att dom första 3 bilarna hade kört så var alla berg nerkladdade med lera, fanns nästan inge grepp alls
Alla banor var utlagda så man kunde röra sig fritt runt dom och det fanns på alla banor plats som hade utsikt över nästan hela banan.
JA! det var mer än snorhalt i princip så efter att dom första 3 bilarna hade kört så var alla berg nerkladdade med lera, fanns nästan inge grepp alls
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
kan säga att vi kommer aldrig åka till finland igen å tävla. av 5 banor fanns det 1 som hade med trial att göra restan var bara full gas å hoppas att man kom upp. orginationsmesigt så var allt en stor soppa 5 banor olika regler i varje bana väldigt få som kunde engelska. bara finska . kan säga att vi genomför 7h cup/skåne cup bättre än europas näst största tävling. är riktigt besviken på finland innsats
Så så..jimmy, så dåligt var det inte.jimmyskrot skrev:kan säga att vi kommer aldrig åka till finland igen å tävla. av 5 banor fanns det 1 som hade med trial att göra restan var bara full gas å hoppas att man kom upp. orginationsmesigt så var allt en stor soppa 5 banor olika regler i varje bana väldigt få som kunde engelska. bara finska . kan säga att vi genomför 7h cup/skåne cup bättre än europas näst största tävling. är riktigt besviken på finland innsats
Vi hade ju oturen att det regnade hela natten innan, vilket gjorde att man var tvungen köra fullgas o hoppas på det bästa
Hade det varit torrt istället hade det varit mer teknisk körning, men då hade antgligen banorna varit för lätta.
Vill man verkligen som trial förare ha banor som alltid ger maximalt grepp så man kan köra upp för all hinder på tomgång?
Jag personligen tycker det är ganska trågigt att kunna klättra upp för hinder utan att behöva tänka på greppet.
Jag personligen tycker det är ganska trågigt att kunna klättra upp för hinder utan att behöva tänka på greppet.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
Det är nästan alltid problem med greppet.JBT skrev:Vill man verkligen som trial förare ha banor som alltid ger maximalt grepp så man kan köra upp för all hinder på tomgång?
Jag personligen tycker det är ganska trågigt att kunna klättra upp för hinder utan att behöva tänka på greppet.
Du får väl komma o titta någon gång så du vet vad det handlar om..
hmmm....personligen tyckte jag att det var tråkigt att se på prototyp bilarna, för det var många som körde just så. lite mera gas än tomgång och dom kom upp...men det har säkert mycke med körteknik och val av "spår" att göra...men då pro-mod så tyckte jag var jävligt intressant, där var det många som gav full gas och det gillar jag (detta är bara så som jag upplevde jag det som åskådare, inget illa menat åt någon)
-
- Veteran
- Inlägg: 1887
- Blev medlem: sön aug 26, 2007 18:45
- Ort: borås
joo de e sant. pro mode fick gasa odentligt i sektionerna för klara dom.Nutti skrev:hmmm....personligen tyckte jag att det var tråkigt att se på prototyp bilarna, för det var många som körde just så. lite mera gas än tomgång och dom kom upp...men det har säkert mycke med körteknik och val av "spår" att göra...men då pro-mod så tyckte jag var jävligt intressant, där var det många som gav full gas och det gillar jag (detta är bara så som jag upplevde jag det som åskådare, inget illa menat åt någon)
Nu äntligen har jag laddat upp mina bilder.
bilderna hittar ni här:
http://bamze.nu/bilder/nordictrial2008/
bilderna hittar ni här:
http://bamze.nu/bilder/nordictrial2008/
Och här kommer en film:;
http://www.youtube.com/watch?v=hParzPXnmpY
http://www.youtube.com/watch?v=hParzPXnmpY
-
- Rutinerad
- Inlägg: 388
- Blev medlem: mån aug 25, 2008 16:46
- Ort: Finland nkby