Skicka halvpall från Norge till Sverige - Hur?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gustavsson
Beroende
Inlägg: 1161
Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
Ort: Värnamo

Skicka halvpall från Norge till Sverige - Hur?

Inlägg av Gustavsson » tor jun 07, 2018 12:53

Nån som har tips på hur man gör hyffsat smidigt utan att bli ruinerad? :roll:

Kollat på Postnord, DHL osv men det verkar i princip bara vara företag som kan skicka pall?!
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08

Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.

mr.christian
Rutinerad
Inlägg: 348
Blev medlem: sön mar 09, 2014 0:12
Ort: Karlskrona, Blekinge

Re: Skicka halvpall från Norge till Sverige - Hur?

Inlägg av mr.christian » lör jun 09, 2018 2:59

Gustavsson skrev:Nån som har tips på hur man gör hyffsat smidigt utan att bli ruinerad? :roll:

Kollat på Postnord, DHL osv men det verkar i princip bara vara företag som kan skicka pall?!
Att du kanske inte har företag spelar nog mindre roll, det är oftast att transportföretaget vill ha en upphämtningsadress på ett företag som har avtal. I de flesta fall jobbar vi på ett företag så då får man helt enkelt skicka eller ta emot prylarna på jobbet. I ett fall skulle jag skicka ett brödskåp, ett sånt som finns i butiker, som jag hade fått tag i när jag köpte ett varuparti från en firma. Ringde olika firmor och fick pris på 2500-3000kr för att skicka mellan Karlskrona och Malmö! En kvartspall på ca 30kg, väl emballerad... Det tyckte jag var "åt helvete för dyrt", för det är ungefärligt pris på att åka taxi den sträckan! Men med lite förhandling och att mottagaren hade avtal + att chauffören på transportföretaget hade sin husvagn inhyrd där jag hade prylarna så löste det sig. 500kr betalade jag...=)

rangerover
Användare
Inlägg: 30
Blev medlem: ons jan 21, 2015 10:59
Ort: örebro

Re: Skicka halvpall från Norge till Sverige - Hur?

Inlägg av rangerover » fre jun 15, 2018 15:59

prova fraktjakt.se

Skriv svar