typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av mantajohan » sön dec 27, 2015 20:48

nyår är nånting jag personligen längtar till under hela året eftersom man fick smälla smällare, dom tog bort det bästa men fyrverkeri är iallafall tillåtet än

visst det finns fullt med hjärndöda folk som smäller dygnet runt så snabbt fyrverkerier säljs i affärerna o de förstör verkligen för alla, men är det rimligt att många vill förbjuda detta helt även på nyår :aargh:

vad kan jag dra för argument för att få ha mitt nyårsraketfirande en gång per år ifred :poke:
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av 6300 » sön dec 27, 2015 20:56

visst det finns fullt med hjärndöda folk som smäller dygnet runt så snabbt fyrverkerier säljs i affärerna o de förstör verkligen för alla, Jag tycker det är helt okey på ett vist datum att leva lite rövare bara så man vet och kan vidta åtgärder med tex hund :tumbup:

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Roger Patrol » sön dec 27, 2015 21:28

Jag tände min sista raket år 2000 och är nöjd över att varken bränna löjligt mycket pengar eller förpesta för andra och miljön ,,
Men förbjuda.. Nää vil l folk skuta så sälj , täcket faktiskt det har blivit mindre med bus, förutom när det används raketer som vapen mot polisen :aargh:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av niva_mats » sön dec 27, 2015 22:55

Efter att sett ett par robotar pulvrisera ett stridsfordon och som desert trummeld så tycker jag de flesta fyrverkerier är för mesiga och sånt som smäller rejält för dyrt, så det får vara.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av elste » sön dec 27, 2015 23:07

det är synd om djuren och den pyron är inte till nån nytta överhuvudtaget

förbjud skiten är min åsikt :imwstupid:

Gustavsson
Beroende
Inlägg: 1161
Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
Ort: Värnamo

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Gustavsson » sön dec 27, 2015 23:51

elste skrev:det är synd om djuren och den pyron är inte till nån nytta överhuvudtaget

förbjud skiten är min åsikt :imwstupid:
Håller med, samt har en vän som är så vansinnigt skotträdd så hon skakar som ett asplöv och har ett helvete varje påsk/nyår. Inte bara djuren som lider...
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08

Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Wältmeister » mån dec 28, 2015 0:08

elste skrev:det är synd om djuren och den pyron är inte till nån nytta överhuvudtaget

förbjud skiten är min åsikt :imwstupid:
:iagree: :smoke:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Joel_Vbg » tis dec 29, 2015 21:58

Wältmeister skrev:
elste skrev:det är synd om djuren och den pyron är inte till nån nytta överhuvudtaget

förbjud skiten är min åsikt :imwstupid:
:iagree: :smoke:
Sign me up :imwstupid:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Fisketorp » tis dec 29, 2015 22:24

Inhandlade idag lite pyro..
första sedan man gick i skolan, var barnen som önskade. så ska bli lite pang pang =)

Synd om djuren ja.
Miljön som någon nämnde. jovisst. men då finns det gott om annat man också kan förbjuda tycker jag. bla all motorsport etc (vore fördjävla tråkigt) helsike vem behöver lite glädje i livet mer än sova, jobba äta!?

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av Wältmeister » tis dec 29, 2015 22:44

Fisketorp skrev:Inhandlade idag lite pyro..
första sedan man gick i skolan, var barnen som önskade. så ska bli lite pang pang =)

Synd om djuren ja.
Miljön som någon nämnde. jovisst. men då finns det gott om annat man också kan förbjuda tycker jag. bla all motorsport etc (vore fördjävla tråkigt) helsike vem behöver lite glädje i livet mer än sova, jobba äta!?
Inget bra föredöme för barnen. :poke:

8)
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

farcry
Veteran
Inlägg: 1595
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:42
Ort: Stockholm/Ystad

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av farcry » ons dec 30, 2015 1:00

Jag kan inte längre förstå glädjen i att spränga bort pengar som kan nyttjas till något mera bestående på några ögonblick :vetej:

Visst man kan förbjuda allt så mår miljön bättre, kanske tråkigt? men jag tycker att man kan ta och tänka till lite själv eller måste storebror alltid säga till på skarpen för att man inte ska agera "redneck/ white trash"

Min bruks schäfer blev tidigt skotträdd pg av fyrverkerier, där av kunde han inte komma så långt inom sporten som han skulle kunnat...
Som tur är har han fått en liten kompis på 3 kilo som blir förbannad när det smäller, så idag blir han agro istället ihop med kompisen...

Tjejen ska på nyårs supe, jag stannar hemma och spelar goa trance på hög nivå med vovvarna :rock:

Jag tycker det är som roligast när några fulla idioter spränger bort händer och dyl på sig själva!
:beer:
Gott nytt år :tumbup:
Farcry´s Jeep j20 pimp nu även XJ combo tråd
viewtopic.php?f=15&t=39226" onclick="window.open(this.href);return false;

4x4 Raggarrunda/träff i Stockholm city...
viewtopic.php?f=8&t=51479" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeep xj 97
Jeep j20 81

mr.christian
Rutinerad
Inlägg: 348
Blev medlem: sön mar 09, 2014 0:12
Ort: Karlskrona, Blekinge

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av mr.christian » ons dec 30, 2015 1:25

Jag är kluven i detta ämne. Är ganska road av fyrverkerier, köpte alltid förr om åren. Men på senare år har jag hellre satsat på att lyxa till mat och dryck. Alltså gå all-in med hummer, oxfilé och riktig skumpa. Det är faktiskt trevligt...
När jag hade djur med hörsel så stängde jag in dem i ett rum drog ner gardiner, tände lampor och en stereo på alldeles för hög volym, funkar bra - inbillar jag mig... Nu har jag bara en gammal döv kattgubbe kvar, så nu har jag honom på armen vid tolvslaget - han ska väl också få kolla fyrverkerier...;)
Det som jag tror hade fått folks acceptans är ljuslösa fyrverkerier. Det är väl ändå en vacker krevad som eftersträvas, inte en ljudexplosion på alldeles för många decibel..?

brt666
Forumräv
Inlägg: 510
Blev medlem: ons mar 09, 2011 11:51
Ort: Uppsala

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av brt666 » ons dec 30, 2015 8:07

Förbud tycks ju vara universallösningen på alla problem i Sverige. Vanför inte dra till med ett rejält förbud när vi ändå är igång? vi förbjuder för enkelhetens skull efter bokstäver och förbjuder samtidigt nedan onödiga och störande F saker:

Flip Flops
Fulöl
Full size amerikanare
Friterad mat
Fetma
Flygplan
Fri rösträtt
Fantasi

Själv är jag väldigt less på alla lagar som ändå bara följs av de som hade gjort rätt ändå, utan lagar.
Jag tycker inte det behövs några fler lagar, är det någon här som känner till alla lagar vi redan har? det är man skyldig att göra.
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?

valdas 76
Forumräv
Inlägg: 615
Blev medlem: sön feb 15, 2009 22:16
Ort: Kristianstad, Skåne

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av valdas 76 » ons dec 30, 2015 8:47

brt666 skrev:Förbud tycks ju vara universallösningen på alla problem i Sverige. Vanför inte dra till med ett rejält förbud när vi ändå är igång? vi förbjuder för enkelhetens skull efter bokstäver och förbjuder samtidigt nedan onödiga och störande F saker:

Flip Flops
Fulöl
Full size amerikanare
Friterad mat
Fetma
Flygplan
Fri rösträtt
Fantasi

Själv är jag väldigt less på alla lagar som ändå bara följs av de som hade gjort rätt ändå, utan lagar.
Jag tycker inte det behövs några fler lagar, är det någon här som känner till alla lagar vi redan har? det är man skyldig att göra.
+1000
TLC BJ75-finbil
TLC HJ61-donatorbil
TLC HJ60 och BJ45-under långtidsrenoveringen
också Steyr Puch Pinzgauer och Volvo P1800-61

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: typer som vill förbjuda fyrverkeri även på nyår

Inlägg av mantajohan » ons dec 30, 2015 9:31

valdas 76 skrev:
brt666 skrev:Förbud tycks ju vara universallösningen på alla problem i Sverige. Vanför inte dra till med ett rejält förbud när vi ändå är igång? vi förbjuder för enkelhetens skull efter bokstäver och förbjuder samtidigt nedan onödiga och störande F saker:

Flip Flops
Fulöl
Full size amerikanare
Friterad mat
Fetma
Flygplan
Fri rösträtt
Fantasi

Själv är jag väldigt less på alla lagar som ändå bara följs av de som hade gjort rätt ändå, utan lagar.
Jag tycker inte det behövs några fler lagar, är det någon här som känner till alla lagar vi redan har? det är man skyldig att göra.
+1000
exakt, förbuden straffar bara oss laglydiga, de som smäller dygnet runt från mitten av december kommer ju fortsätta med det även när fyrverkerierna blir förbjudna :aargh:
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

Skriv svar