besiktningsfråga (rostig dragbalk)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
Du behöver bara byta dragbalken.
Monterar du en som har samma specifikationer och utseende så behöver du inte göra ett skit för att få igenom det.
Dock kan det vara en fördel om du har med den gamla och kan visa upp den.
Monterar du en som har samma specifikationer och utseende så behöver du inte göra ett skit för att få igenom det.
Dock kan det vara en fördel om du har med den gamla och kan visa upp den.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Guru
- Inlägg: 2666
- Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
- Ort: Köping
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
Jag fick byta dragbalk på en PB1 som var äldre än -97 för ett par år sen.
Den ggn krävde dom att man hade med sig monteringsanvisningen,
så att dom kunde se och kontrollera att man hade dragit med rätt moment på skruvar och muttrar...
Låter sunt och riktigt så tog med momentdragskaftet till jobbet och kontrollerade att den visa rätt...
Och vad gör dom sen på besiktningen... jo tar en ringnyckel och smådrar lite på alla skruvar och sa att det kändes ok ! !
Bra kontrollmetod och drog dessutom olika mycket på dom olika skruvarna !
/R
Den ggn krävde dom att man hade med sig monteringsanvisningen,
så att dom kunde se och kontrollera att man hade dragit med rätt moment på skruvar och muttrar...
Låter sunt och riktigt så tog med momentdragskaftet till jobbet och kontrollerade att den visa rätt...
Och vad gör dom sen på besiktningen... jo tar en ringnyckel och smådrar lite på alla skruvar och sa att det kändes ok ! !
Bra kontrollmetod och drog dessutom olika mycket på dom olika skruvarna !
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
tänkte om jag kunde låna tråden, det är i samma änme fast annan balk.
X-balken som sitter före dragkroksbalken, där reservhjulet hänger, den var bra rostäten på min 2500. tänkte smida ihop egen X-balk av fyrkantsrör och sätta dit, hur går det med besiktning? slänger med en bild som visar vilken balk jag menar. eller ja.. det är ju 3 balkar totalt.
X-balken som sitter före dragkroksbalken, där reservhjulet hänger, den var bra rostäten på min 2500. tänkte smida ihop egen X-balk av fyrkantsrör och sätta dit, hur går det med besiktning? slänger med en bild som visar vilken balk jag menar. eller ja.. det är ju 3 balkar totalt.
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
Jag skulle ha byggt en egen.
Jag kan inte tänka mig att se skulle säga något om det, det är känsligare med dragbalk.
Jag kan inte tänka mig att se skulle säga något om det, det är känsligare med dragbalk.
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
tycker det jag med, farsan var dock inne på ifall dom säger nått om att man har ändrat orginalkonstruktionen, om dom inte skulle gilla det.Grottulf skrev:Jag skulle ha byggt en egen.
Jag kan inte tänka mig att se skulle säga något om det, det är känsligare med dragbalk.
men håller med, det är ingen dragbalk eller liknande, så det borde inte vara nån fara.
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
Re: besiktningsfråga (rostig dragbalk)
Man kan ju rostlaga i stort sett hela ramen om bara svetsarna ser vettiga ut,problemet med dragkrokarna är att dom ska vara godkända enl vissa regler
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"