Vad fan hände med sverige?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Baua
Rutinerad
Inlägg: 448
Blev medlem: sön nov 17, 2013 16:11
Ort: Grödinge

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Baua » ons nov 26, 2014 19:45

Hej alla!
Ett tips kan vara att plocka bort 4% spärren och höja den till 13% för att komma in i Riksdagen, då skulle många tokiga idéer försvinna, samt många bra idéer kunna genomföras.

Just my 5 cents.

Hils
Magnus
Är huvudet dumt får plånboken lida!

Jeep Cherokee 91
Höjd 3" med sats från (Rough Country)
BF Goodrich 31" All terrain
VinchMax 13000lbs

VW Syncro Caravelle 1.6TD

trooper
Rutinerad
Inlägg: 369
Blev medlem: lör mar 04, 2006 0:11
Ort: Gråbo

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av trooper » ons nov 26, 2014 20:54

Även jag är otroligt ledsen över vad som hänt med Sverige.
Fram till mitten av 90-talet var man otroligt stolt över att vara svensk.
Skola,sjukvård,arbetslöshets och sjukförsäkringar,försvar mm klarades galant med våra 7 milj invånare som betalade för det.
I dag skäms man över att vara svensk:
Våra grannländer förbjuder tiggeri,men självklart inte vi.Bygg bostäder till dem och ge dom fri sjukvård ,skola mm är Sveriges lösning.
Jag vill inte hjälpa Somalier,Syrier.Afgahner mm med mina inbetalda skattekronor.
Men jag hade gladeligen skänkt en del av min lön om Danskar eller Norrmän hade behövt det.

Jag tror inte på att alla människor är lika mycket värda (kanske rasist).
En IS-soldat som avlägsnar huvudet på en meningsmotståndare,är i mitt tycke mycket mindre värd än tex Jo waldner eller Anders Michanek .

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av koppartaket » ons nov 26, 2014 22:23

trooper skrev:Även jag är otroligt ledsen över vad som hänt med Sverige.
Fram till mitten av 90-talet var man otroligt stolt över att vara svensk.
Skola,sjukvård,arbetslöshets och sjukförsäkringar,försvar mm klarades galant med våra 7 milj invånare som betalade för det.
I dag skäms man över att vara svensk:
Våra grannländer förbjuder tiggeri,men självklart inte vi.Bygg bostäder till dem och ge dom fri sjukvård ,skola mm är Sveriges lösning.
Jag vill inte hjälpa Somalier,Syrier.Afgahner mm med mina inbetalda skattekronor.
Men jag hade gladeligen skänkt en del av min lön om Danskar eller Norrmän hade behövt det.

Jag tror inte på att alla människor är lika mycket värda (kanske rasist).
En IS-soldat som avlägsnar huvudet på en meningsmotståndare,är i mitt tycke mycket mindre värd än tex Jo waldner eller Anders Michanek .

X2 :tumbup:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av svana » ons nov 26, 2014 22:30

farcry skrev:Det var en tid då man fortfarande var stolt över Sverige! :tumbup:
Vad fan hände?

Idag har vi inte ens "en" helikopter och spana efter ubåtar med...
Inte ens värnplikt bara handfull gubbar i skägg och sand camo brallor som jagar några talibaner i Afghanistan? Dagens ungdomar kan inte ens knyta skon och bädda sängen.

Precis när vi sålt ut och plomberat varenda militär fordon och bunker Sverige ägde, och det tog några år! så vaknar ryssen till liv igen?
Oj vad ska vi göra nu?

För ett antal år sedan tänkte man mer än en gång om man ville inta Sverige...

Blir så jävla!!! sne på dessa idioter som sitter och bestämmer och har bestämt i detta före detta fina land!

Demokrati? ingen frågade mig om vi skulle nedrusta? Det är kommunism!
Ingen frågade mig om vi skulle ha tiggare utanför varenda butik?
Ingen frågade mig om vi skulle mass importera flyktingar för mina skatte pengar?
Du kan inte ens rösta på det "du" vill utan att bli kallad rassist? Är det demokrati?

Nä det verkar som en hög feministiska vänster vridna smyg bögar har tagit över makten och lämnat ifrån sig nyckeln till våran dörr! Både till diverse ryssar, flyktingar som egentligen är melis/militärer med antal döda bakom sig.

Allt detta medans mormor ligger ensam med bruten lårbenshals flera dagar ensam utan hjälp? och skolungdomarnas och sjukpatienternas matportioner får kosta ett par kronor?

Glömde jag ngt så fyll gärna på...
ErraN_XJ skrev:Folk e så rädda för å säga nått nu för tiden...

Man e inte rasist för att man säger ifrån!
Har någon sett edward norton i american history x?
Någon här som klär dig som honom? Med tatueringen på bröstet?

Någon som tycker jimmie åkesson ser ut så?

Man måste va blind å dum om man inte ser att vårat land e på väg i diket!
Å många, inklusive mig, tror att det är på grund av att politiker som lövfen öser in "flyktingar" i landet utan att ta hand om dom, men hjälper dom inte med utbildning å språket. Inte konstigt att dom inte vill jobba! Istället öser pengar över dom så dom ska va nöjda. istället för att lägga pengarna på tex. Försvaret å sjukvård, äldreomsorg å skolor.
Om invandringspolitiken fortsätter såhär så vill ja inte längre kalla mig svensk...
De e faktiskt inte rättvist mot någon!
Tror politikerna verkligen att invandrarna känner sig som hemma här när dom blir behandlade så?

Såg nåt på teven för ett tagsen, att enligt migrationsverkets regler så ede ok att trycka in 7 pers i en lägenhet 21 kvadrat å en toalett. Å ge hyresvärlden 295kr per dag per person. Vem gynnar de?

Jag röstade på sd! Ja tror intepå allt dom står för, verkligen inte. Men så som de ser ut nu ska de inte göra.


Å ja har inget hakkors på bröstet!

Jäkla bra skrivet av er kamrater.
Ämnet är bra, och oerhört frustrerande då man känner sig mer och mer maktlös..

Ta del av denna fina låt!!! :woot: https://www.youtube.com/watch?v=SBTKL71W9Wc

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av K J H » ons nov 26, 2014 22:37

trooper skrev:Även jag är otroligt ledsen över vad som hänt med Sverige.
Fram till mitten av 90-talet var man otroligt stolt över att vara svensk.
Skola,sjukvård,arbetslöshets och sjukförsäkringar,försvar mm klarades galant med våra 7 milj invånare som betalade för det.
I dag skäms man över att vara svensk:
Våra grannländer förbjuder tiggeri,men självklart inte vi.Bygg bostäder till dem och ge dom fri sjukvård ,skola mm är Sveriges lösning.
Jag vill inte hjälpa Somalier,Syrier.Afgahner mm med mina inbetalda skattekronor.
Men jag hade gladeligen skänkt en del av min lön om Danskar eller Norrmän hade behövt det.

Jag tror inte på att alla människor är lika mycket värda (kanske rasist).
En IS-soldat som avlägsnar huvudet på en meningsmotståndare,är i mitt tycke mycket mindre värd än tex Jo waldner eller Anders Michanek .
Kan inte annat än att att bara :tumbup: :tumbup: :tumbup:
#patrol-garaget

thol
Användare
Inlägg: 73
Blev medlem: sön okt 05, 2014 15:46
Ort: Bollnäs/Järbo

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av thol » tor nov 27, 2014 1:58

Vad som har hänt med Sverige, vi har blivit mer och mer själviska, i skolan ska alla lära sig med hjälp av samma verktyg vilket ju funkar skitbra.
Folk funderar lite för lite på vem och vad som vinklar dom nyheter dom läser.

Det hjälper tiggarna kommer inte sluta existera bara för att man förbjuder dom och ska vi stoppa flyktingarna så ska vi lyckas med världsfred.

Admin
Site Admin
Inlägg: 47
Blev medlem: tor nov 10, 2005 18:56

Re: Vad fan hände med sverige?

Inlägg av Admin » tor nov 27, 2014 6:05

Då jag precis fick rensa flera inlägg på morgonen med tveksamt innehåll så låser jag tråden.

Detta är i första hand ett forum för bilentusiaster och tyvärr klarar inte alla av att diskutera politik utan påhopp, är därför jag inte brukar tillåta politiska trådar om dom inte har direkt anknytning till våran hobby och därför låser jag tråden.

Det finns flera bra forum om man vill diskutera politik.

Har man synpunkter på detta går det bra att kontakta mig, hoppas ni förstår att jag har begränsade resurser att moderera forumet och därför är tvungen att stoppa vissa trådar.

Låst