det här med rondellkörning

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: det här med rondellkörning

Inlägg av mantajohan » lör mar 22, 2014 19:50

på tal om kamelryttare, så kom en sån och körde om mig och min sambo i omkring 60-70knyck när vi övningskörde i ett villaområde (där man max kan hålla 30-40 pga massa gående och småbarn ifall man har en hjärna) och nästan frontade en anna bil pga sin omkörning....
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: det här med rondellkörning

Inlägg av volvorobban86 » fre mar 28, 2014 13:15

Ingen skelett skada enligt röntgen. Så nu väntas sjuk gymnastik.

Fick bli en ny bil med... :mrgreen: :roll:
Bild
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

Jockum
Hemmastadd
Inlägg: 235
Blev medlem: sön sep 24, 2006 19:58
Ort: Borås

Re: det här med rondellkörning

Inlägg av Jockum » fre mar 28, 2014 14:46

Robban, ögonlocken blev ju gör fräscha :tumbup:
GMC Sierra 2500HD -02 Duramax, EFI live, Edge Insight CTS, S&B cold air intake

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: det här med rondellkörning

Inlägg av Amazon_Sleper » lör mar 29, 2014 18:19

pigge skrev:Men Robban då, Caddyn som var så fin.

Bara att skaffa större bil (typ timmerbil) då stannar folk av självbevarelsedriften, de flest iaf.

Vet inte om jag håller med riktigt på de, kör timmer bil själv å går inte en dag utan man får bromsa för någon jäkla hatifnatt.
Å kommer man i en rondell så nog fanken så skyndar sig folk allt dom kan för å hinna före den dom inte verkar tänka på att 60ton på is stannar inte på en halvmeter oavsett hastighet.

För att inte tala om trånga 2 filiga rondeller i början var man snäll å körde filkörning numera ser man till å placera sig så man tar upp bägge filerna innan man åker in å är ju inte för å jävlas utan så enkelt att skulle man missa någon hatifnatt som kommer på innern så blir dom mos av 35ton släp.

Hoppas de ordna sig med Nacken Robban inte roligt med Whiplers :(
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Skriv svar