Vad blev det av bilen?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Vad blev det av bilen?

Inlägg av Roger Patrol » ons feb 19, 2014 7:33

https://www.google.se/search?q=r8&hl=sv ... 28&bih=581" onclick="window.open(this.href);return false;

Vill ha en R8 :D men det är klart att en volvo 240 är mycket trevligare

kolla bilderna
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Vad blev det av bilen?

Inlägg av koppartaket » ons feb 19, 2014 12:06

Amazon_Sleper skrev:Haha beror nog på vad man gillar de Audi är en bil jag inte skulle ta i med tång ens :poke: Samma gäller väl Reanult, Å överlag sk bilar från 1990 å framåt. Nya bilar må kanske vara bra men dom saknar helt personliget enligt mig.

Har en rejält vässad 2.8 liters Audi Quttro -92 svartmettalic på ca 250 hk importerad 100% rostfri med lite sliten inredning, har försökt bli av med den i 3 månader utan resultat men nu går hon te skrot.. anledingen? bromsarna behöver en översyn samt kamremmarna behöver bytas å det är för dyrt att reparera, å skroten ger 3.000 spänn.
Audi är säkert jättebra så länge man slipper reparera å laga...

Har själv min Först ägda bil kvar, en Volvo amazon 1969 som jag räddade från skroten, besiktigad två gånger utan anmärkning, står nu i en lada efter en påkörning i sidan på en parkering å bolaget ville lösa in den... I HELVETE HELLER skrek jag år dem å la på luren..Försäkring my as! Jag köpte den när jag fyllde 16 å går nu in på mitt 29:e år om ett par dagar så den kommer bli kvar

Orginalfälgarna sitter på min 55:a ford under lackeringen därför kom dessa fula alu på, nån eftermarknadskit till en Cougar 70:a

Bild

Bild
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Vad blev det av bilen?

Inlägg av Rössvik » tor feb 20, 2014 20:49

de e ju så att de vill lösa in o skrota ut alla gamla o inte miljövänliga bilar....


min första bil vart en dodge aspen från 1977 som ja svetsade upp sänkte lite o skruvade på breda slotmags med spinners o firestone däck..... det va en trevlig liten bil som tyvärr är skrotad nu pga en påkörnings olycka med en trailer... bilen blev som ett Z....
lift your truck fat chicks can´t jump!

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Vad blev det av bilen?

Inlägg av Bullen » tor feb 20, 2014 22:28

Kollade dom 2 som jag har i huvudet
Då, Volvo 142 Nu, Saab 9-3
Den här var klockren
Då Volvo 142 Nu, John Deere Traktor :mrgreen:
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Re: Vad blev det av bilen?

Inlägg av Amazon_Sleper » fre feb 21, 2014 12:32

Roger Patrol skrev:https://www.google.se/search?q=r8&hl=sv ... 28&bih=581

Vill ha en R8 :D men det är klart att en volvo 240 är mycket trevligare

kolla bilderna
Enligt mig ja :wink: De där är nog i mitt tycke ett av de fulaste som gjorts ser ut som en övergödd groda :poke:

Tur att man har olika smak :tumbup:

Sen iom jag åker från stan å hem skulle jag lämna halva bilen i första tjälskottet sen hiur den fungera i 3dm snön när dom råkat "glömma" å ploga vill jag inte ens tänka på :lol:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Skriv svar