Bitter försäljare

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

K J H
Beroende
Inlägg: 1172
Blev medlem: ons dec 02, 2009 20:29
Ort: Frövi

Re: Bitter försäljare

Inlägg av K J H » tor maj 22, 2014 21:10

Inget kan ju gå fel med förskottsbetalning o dessutom inga extra avgifter!!
Så är det ju på ebay tex...
Sen måste jag berömma dej för en helt outstanding kundservice!!
Aldrig vart med om nåt liknande :tumbup:
#patrol-garaget

joker_fly
Rutinerad
Inlägg: 345
Blev medlem: fre apr 01, 2011 10:03

Re: Bitter försäljare

Inlägg av joker_fly » tor maj 22, 2014 21:28

Måste väll gå att fixa via typ klarna eller liknande vid avbetalning och allt annat än förskotts betalning
och ta mer betalt om man vill ha via dom om den tjänsten är dyrare?

Alltså bättre pris om du betalar direkt (förskott)
Ett sämre pris via klarna eller fakturering bolag
Jag hade lätt pröjsat 10% extra om jag kunde ta grejern via typ klarnas avbetalning när det är dyrare prylar
Dodge Ram 1500 2001 Projekt !!!
Såld Suburban K1500 AWD 2003
Såld Wk Jeep 2005 Hemi QD2
SÅLD Dodge 2500 1996 V10 4x4

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Bitter försäljare

Inlägg av OBELIX » tor maj 22, 2014 22:38

Nä, Du är ingen bitter försäljare. Hoppas det löser sej så du får in pengarna. Och till er som inte betalat: Det är ingen välgörenhet som bedrivs, utan en jättefin service oss kompisar mellan. Att StarvinMarvin har tagit på sej jobbet att ta in saker till Sverige åt oss andra som är för lata för att göra det själva ska vi bara vara tacksamma för! Än så länga har jag bara köpat en herrejösseslampa, men det blir fler beställningar framöver.

Detta gäller naturligtvis även Morgan på FMV4x4 och alla andra som säljer grejer också.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

zzaphod
Användare
Inlägg: 34
Blev medlem: sön dec 30, 2007 11:11

Re: Bitter försäljare

Inlägg av zzaphod » tor maj 22, 2014 23:03

Paypal är ju ruskigt lättvindigt, vet inte vad det kostar i hantering dock..

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Bitter försäljare

Inlägg av StarvinMarvin » tor maj 22, 2014 23:21

Gustavsson skrev:Jag har det lite tvärtom =)
Jag köpte herrejösseslampan av dig för 1 månad sen men har inte fått betala än.. Har mailat dig om detta men inget svar.. :roll:
Hmm va märkligt :p tror jag skickat fakturan men jag får kolla om nått blev fel :) tack för ärligheten :)
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Bitter försäljare

Inlägg av Fisketorp » fre maj 23, 2014 6:27

Är väl rätt poppis att sälja sina fakturor till företag som sedan bedriver in pengarna.
Vet inte vad dem tar men för mig det inte var såå farligt.

I mina ögon borde iofs sådant vara onödigt. Man BORDE kunna lita på folk men fanimej fördärvligt att man inte kan få vara snäll och godtrogen utan att det någon gång ska bita sig i röva.

Får till lägga att jag kan va glömsk och slarvig med räkningar men då kommer det ju påminnelse med avgift. :)

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Bitter försäljare

Inlägg av klirre » fre maj 23, 2014 6:51

Jag hörde att H-A och Bandidos var väldigt skicliga och efektiva med indrivningar... har hört att folk nästan blir lättade av att betala efter en diskusion med dom. :beer:

I övrigt för jävligt att folk inte betalar för sig. Har själv ont om kulor hela tiden så vet hur det är, MEN handlar bara mot förskott om det finns som alternativ. Det är kanon med Ebay och paypal! Kommer garanterat att handla av dig i framtiden! :tumbup:
If in doubt, Flat out!

peterand
Beroende
Inlägg: 1380
Blev medlem: lör maj 19, 2007 19:55
Ort: Grönby / Skåne

Re: Bitter försäljare

Inlägg av peterand » fre maj 23, 2014 8:35

Bankerna lanserar nu Swish för företag. Detta är ett betalningssätt som är framtaget speciellt för företag som ditt, låg kostnad, enkelt och smidigt.

Man ska vara medveten om att lösningar som Klarnas mfl (alla former av factoring) är ganska dyra om man säljer lågmarginalprodukter med högt varuvärde vilket jag gissar stämmer på de flesta av dina grejor.

Kräv betalning i samband med order och inför en rutin där du emailar fakturan direkt vid beställning och sen skickar du när pengarna kommit. Enkelt och rättvist. Möjligtvis tappar du en kund eller två men slipper ligga ute med massa pengar och lägga tid på inkasso. Behöver folk kredit finns det banker som tillhandahåller det.

http://www.swedbank.se/foretag/internet ... text=swish" onclick="window.open(this.href);return false;
my 2c
Peter 0761-891995
peterlunda@gmail.com
-------------------------------------
Fyrkrafs

gurgel
Rutinerad
Inlägg: 327
Blev medlem: mån okt 08, 2012 21:52
Ort: 08a

Re: Bitter försäljare

Inlägg av gurgel » fre maj 23, 2014 10:44

Jag brukar nästan alltid betala via faktura om det går, dels vet man att man får varan först och så är det billigare än postförskott. Fast jag vet inte vad det kostar ett företag att anlita tex klarna?

Köpte grejer av dig i våras och var jättenöjd med servicen, det blir nog mer!

:tumbup:
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Bitter försäljare

Inlägg av StarvinMarvin » fre maj 23, 2014 20:00

Jo jag kör ju faktura på allt men brukar kräva att ordrar över 1000kr.. typ vinchar o däck.. betalas före jag skickar o för det mesta så går ordern från polen vilket gör att dom hinner betala i lugn o ro innan den går iväg.. däremot i sverige har jag ju bara hämtning av paket tisdag o torsdag vilket gör att jag får svaga fötter om kunden ringer onsdagkväll o bönar o ber om att hinna få sin lilla vinch innan fredagens tävling tex.. då skickar jag innan jag fått betalt för att va snäll
Men ibland har jag fått ett screenshot med kvittot på betalningen så då kan jag ju skicka varan samma dag som betalningen gjorts utan att behöva vänta 1-2 dagar för att betalningen ska hamna på kontot. så det går ju att använda som lösning då det är brådis :)

Ska defenitivt kolla upp det där med swish! Tack för tipset :D
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

RedNek
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: tor maj 01, 2014 8:58
Ort: Utanför Umeå

Re: Bitter försäljare

Inlägg av RedNek » lör sep 08, 2018 20:58

Förbannat trist att läsa om hur folk inte har har fått med i uppfostran: Att man alltid gör rätt för sig!

Finns liksom inte i min tanke, att man skulle blåsa nån..
Inte i nått ämne eller fall...

Hoppas det löser sig & att du får dina pengar.

De flesta av oss är trots allt (som du redovisar) ärliga.
- Tur det.

Fortsätt jobba på, gillar ditt företag & är jädrigt sugen på att åka förbi & kolla.
Det är ju inte så långt att åka//RedNek
- To Live Beyond Requirements -

Projektbilen: Suzuki Vitara
Mc: Yamaha XT 600 -93´
Veterantraktorerna: Volvo T31 med V8, Volvo T25
Bolinder Munktell 35 & Volvo BM 55 med grävaggregat
Brukstraktorn: Volvo BM 2200
Svennebilen: Skoda Fabia

Skriv svar